کارها و عاداتی که باعث کاهش آی کیو می شوند

کارها و عاداتی که باعث کاهش آی کیو می شوند

کارها و عاداتی که باعث کاهش آی کیو می شوند خواص سلامتی,فواید سلامتی,سلامتی درمانی,خاصیت سلامتی,خواص سلامتی درمانی,خواص سلامتی برای پوست,خواص سلامتی برای مو,خواص سلامتی برای جوانی,خواص سلامتی برای بارداری,خواص خوردن سلامتی,فواید سلامتی …

تقویت معده ؛ تقویت معده و روده در طب سنتی و افزایش اشتها

تقویت معده ؛ تقویت معده و روده در طب سنتی و افزایش اشتها

تقویت معده در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد تقویت معده صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. به گفته پزشکان تغذیه کسانی که طبع …

علائم و درمان غلظت خون بالا در بارداری در برگه ازمایش چیست

علائم و درمان غلظت خون بالا در بارداری در برگه ازمایش چیست

علائم و درمان غلظت خون بالا در بارداری در برگه ازمایش چیست علائم و درمان غلظت خون بالا در بارداری در برگه ازمایش چیست در سایت جسارت غلظت خون ,غلظت خون بالا,غلظت …

درد یک طرفه کمر

درد یک طرفه کمر ,درد یک طرفه کمر در بارداری,درد یک طرفه پایین کمر,علت درد یک طرفه کمر,دلیل کمر درد یک طرفه,درمان درد یکطرفه کمر,علت کمر درد یک طرفه,علت درد یکطرفه کمر در بارداری

درد یک طرفه کمر

توضیحاتی در مورد درد یک طرفه کمر

درد سمت چپ کمر یکی از این دردهای شایع است که گاهی به دلایلی نظیر رگ به رگ شدن عضلات، سیاتیک، سنگ کلیه و غیره ایجاد می شود. درد سمت چپ کمر به قدری شایع است که حدود ۸۰۰ درصد از آمریکایی ها با آن درگیر هستند. در ادامه این مقاله در مورد علل شایع درد سمت چپ کمر صحبت کرده و موثرترین راه ها برای درمان آن را ذکر می کنیم.

درد یک طرفه کمر

کمردرد بصورت معمول یک طرفه است و با استراحت بهتر می شود و با کارکردن تشدید می یابد. همچنین ایستادن یا خم شدن، کمردرد را بیشتر می کند. سرانجام این بیماری این نوع کمردرد معمولاً خود به خود و در مدت چند روز با استفاده از اقدامات درمانی ساده حمایتی مثل استراحت، گرما درمانی یا استفاده از داروهای مسکن ضدالتهابی یا شل کننده عضلانی بهبود می یابد و نیازی به اقدامات تشخیصی جدی مثل سی تی اسکن یا ام. آر. آی نیست. وقتی بیمار بر روی شکم بخوابد و پزشک عضلات، تاندون ها یا لیگامان های پشت او را لمس کرده یا فشار بدهد، در نقطه های خاص که دچار کشش شده اند بیمار احساس درد می کند. این نوع کمردرد معمولاً خود به خود و در مدت چند روز با استفاده از اقدامات درمانی ساده حمایتی مثل استراحت، گرما درمانی یا استفاده از داروهای مسکن ضدالتهابی یا شل کننده عضلانی بهبود می یابد و نیازی به اقدامات تشخیصی جدی مثل سی تی اسکن یا ام. آر. آی نیست. وقتی بیمار بر روی شکم بخوابد و پزشک عضلات، تاندون ها یا لیگامان های پشت او را لمس کرده یا فشار بدهد، در نقطه های خاص که دچار کشش شده اند بیمار احساس درد می کند. عکس ساده که از مهره های کمر گرفته می شود، حالت طبیعی دارد و بیمار علایم درگیری اعصاب کمری مثل عصب سیاتیک را ذکر نمی کند، یعنی از سوزش و گزگز و مور مور در اندام تحتانی شاکی نیست. اگر از بیمار شرح حال گرفته شود و رادیوگرافی ساده انجام شده در حد نرمال باشد به اقدام تشخیصی بیشتر مثل ام. آر. ای و سی تی اسکن نیازی نیست.

علت درد یک طرفه کمر

در بعضی موارد علت کمردرد یک بیماری ساده است و با چند روز استراحت و استفاده از داروهای ساده درمان می‌شود، اما در بسیاری از موارد شاهد کمردردهای مزمنی هستیم که به درمان‌های کمردرد پاسخ نمی‌دهند و بیمار را مجبور به مرخصی‌های طولانی‌مدت می‌کنند. تشخیص علت کمردرد، جهت انتخاب یک برنامه درمانی مناسب در کلینیک طب فیزیکی و توان‌بخشی پیشگام بسیار حائز اهمیت است. ما با بهره‌گیری از بهترین متخصصان ستون فقرات زیر نظر دکتر سپهریان، ابتدا علت کمردرد شمارا تشخیص داده و سپس برنامه‌ی درمانی متناسب با آن را بدون نیاز به جراحی و با بهره‌گیری از روش‌های مدرن علم پزشکی روز دنیا مانند طب سوزنی ، اوزون تراپی ، رادیوفرکوانسی ، تخت دکامپرشن و لیزر های جدید با عمق نفوذ بالا برای شما انتخاب می‌کنیم.

درد یک طرفه کمر در بارداری

من در هفته ۵ و ۲ روزگی هستم. خیلی دردهای کمری و یک طرفه دارم. آیا خطری من و فرزندم را تهدید می کند؟ مثلا حاملگی اکتوپیک در لوله فالوپ؟ پاسخ دکتر فرزانه جعفری، متخصص زنان و نازایی: چنانچه در طى دوران باردارى درد به صورت لحظه اى و گذرا باشد اهمیت ندارد. در مواقعى که درد در حال افزایش و تداوم است و با فواصل زمانى کوتاه به سراغتان مى آید باید جدى گرفته شود. باید مشخص شود که درد ناشی از ستون فقرات و مهره هاست یا به عضلات کمر و باسن مرتبط است. در مورد کمر درد توصیه ما به خانم هاى باردار انجام آزمایشات کشت و آنالیز ادرار است تا در صورت بروز عفونت درمان آنتى بیوىتیکى شروع شود. گاهی ممکن است این دردها به خاطر کاهش انقباضات رحمى باشد که باید حتما کنترل شود. در صورتی که قبلا سونوگرافی کردید و حاملگی خارج از رحم نبوده پس علت آن آکتوپیک نیست. توصیه می شود برای درمان حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت اصلی آن مشخص شود. اگر با انجام بررسی های لازم علت خاصی نداشت با استراحت بهتر می شوید.

درد یک طرفه پایین کمر

درد پایین کمر معمولا در افراد مسن تر شایع است اما ممکن است افراد جوان نیز به آن مبتلا شوند. این درد می تواند در دو سمت چپ و راست به وجود آید اما شایع ترین قسمتی که این درد احساس می شود سمت چپ و پایین کمر است. علائم درد در سمت چپ کمر ممکن است شامل موارد زیر باشد: دردی که به صورت دوره ای در شدت و نشانه ها افزایش می یابد. این درد می تواند از طریق باسن به پاها نیز سرایت کند. گاهی اوقات افراد مبتلا به این درد، نوعی بی حسی همراه با احساس گرما و یا سرما در پاهای خود احساس می کنند. یکی دیگر از علائم این درد، سفتی و خشکی کمر است.

دلیل درد یک طرفه کمر

وجود درد شدید در قسمت بالایی کمر و درد یک طرفه خصوصاً اگر همراه با تب و مشکلات ادراری باشد، می تواند نشان دهنده درد واقعی کلیه ها باشد. این درد می تواند در اثر عفونت کلیه ها (پیلونفریت) ایجاد گردد. وجود سنگ در کلیه نیز باعث بروز درد کلیه می شود. حرکت سنگ در کلیه باعث ایجاد درد می گردد. وقتی سنگ کلیه شروع به حرکت می کند و از قسمت میزنای (حالب) عبور می کند و به سمت مثانه می رود، دردهای شدید و متناوبی را ایجاد می نماید که پزشکان آن را قولنج کلیوی یا قولنج میزنای می گویند.

درمان درد یک طرفه کمر

فشار روی کمر را (به طوری که خودتان تشخیص می دهید) کاهش دهید. در صورتی که دراز کشیدن کمک می کند، دراز بکشید. و یا اگر قرار دادن یک پا بر روی صندلی و خم شدن به طرف جلو کمک می کند، این کار را به تناوب در طول روز انجام دهید. به پشت دراز بکشید و با قرار دادن بالشی در زیر زانو های خود و یا در صورت امکان با استفاده از یک صندلی می توانید فشار روی کمر خود را کاهش دهید . معمولا گرم کردن عضلات کمر در تخفیف درد موثر می باشد. شل نگاه داشتن عضلات به تخفیف درد منجر می شود. از حرکاتی که باعث انقباظ عضلات می شود خودداری کنید. عدم انجام حرکاتی که خود باعث افزایش درد می شوند. خودداری از بلند کردن و حمل اشیاء سنگین. انجام نرمش های سبک و پیاده روی (البته اگر باعث افزایش درد نمی شود).

انواع درد کمر

هر نوع دردی را می توان به دو دسته درد حاد و درد مزمن تقسیم کرد. درد چپ کمر هم در این دو دسته مورد مطالعه قرار می گیرند. درد حاد: دردی است که بین ۱ الی ۳ ماه طول بکشد. بهترین درمان برای این نوع درد، درمان های خانگی است. درد مزمن: دردی است که بیش از ۳ ماه طول بکشد. این درد نیاز به درمان های جدی تر دارد. چه چیزی ممکن است درد سمت چپ کمر را ایجاد کند؟ در زیر به عللی که ممکن است این درد را آغاز کنند، اشاره کرده ایم.

درد کمر در بارداری

کمر درد بارداری کاملا طبیعی است. پزشکان می گویند حداقل نیمی از زنان باردار در طول بارداری از کمر درد رنج می برند. کمر درد خطری برای مادر یا نوزاد ندارد. اما در برخی موارد نیاز به چک کردن است.بیشتر کمر دردهای دوران بارداری چیزی بیش از یک مزاحمت نیست. اما بهتر است بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. اولین و مهمترین چیز این است که خانم باردار باید با پزشک در ارتباط باشد. اگر کمر درد دارید حتما به پزشک بگویید و خجالت نکشید. حداقل کاری که پزشک می تواند انجام دهد آرامش دادن به شما و توصیه هایی برای کاهش کمر درد در دوران بارداری می باشد.

درد کمر و خونریزی در بارداری

گاهی اوقات کمر درد نشانه مشکلی جدی است. یکی از نگرانی های ناشی از کمر درد زایمان زودرس است. پزشکان توصیه می کنند خانم ها مراقب دردهای جدید باشند زیرا ممکن است نشانه ای از انقباضات رحمی باشد. این مشکلات همراه با خونریزی از واژن و یا تغییر در ترشحات واژن باشد که به خاطر پارگی کیسه آباتفاق می افتد. پزشکان توصیه می کنند خانم ها مراقب گرفتگی رحم باشند که مشابه گرفتگی های دوره پریودی است. اگر این حس توسط کمر درد با فواصل منظم اتفاق بیفتد نشانه زایمان زودرس است. اگر چه خانم در این حالت می تواند قرص استامینوفن مصرف کند و استراحت کند. اگر کمر درد شدید باشد و با استراحت و دارو مسکن برطرف نشود باید با پزشک تماس بگیرید.

درد کمر و تب در بارداری

تب، همراه با درد مبهم در سراسر قسمت پایین پشت و یا در امتداد دو طرف پشت بین دنده ها و باسن نشانه عفونت کلیوی یا عفونت مثانه است که نیاز به توجه فوری و درمان با آنتی بیوتیک دارد. به خاطر داشته باشید با گذشت زمان حاملگی، رحم در حال رشد بر روی مثانه فشار وارد می کند و باعث تکرر ادرار در بارداری می شود. اما اگر این علائم همراه با دفع دردناک ادرار، خون در ادرار، لرز، تب باشد نشانه مشکلات کلیه یا مجاری ادراری می باشد و باید حتمال درمان شود. در برخی موارد، عفونت مثانه باعث گرفتگی رحم می شود بنابراین بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

علت درد یک طرفه کمر در بارداری

عصب سیاتیک بزرگ ترین عصب بدن انسان است که از پایین ستون فقرات منشا گرفته مسیری طولانی به سمت پایین را طی می کند از باسن می گذرد ، به پشت ران ها انشعاب می یابد و تا پایین پاها را عصب رسانی می کند. در بیشتر مواقع درد عصب سیاتیک به صورت دردی تیز سروع شده و در امتداد مسیر عصب به سمت پایین ادامه میابد. این درد در صورت فشرده شدن عصب سیاتیک ، دیسک کمر و یا آرتروز ایجاد می شود. البته بیشتر زنان به طور موقتی ، در دوره بارداری با این مشکل روبرو می شوند که موقتی است و پس از زایمان بهبود میابد.

درد یک طرفه کمر در مردان

ستون فقرات از اجزا و بافتهای مختلفی تشکیل می شود که شامل نخاع، مهره ها، دیسک و عضلات اطراف ستون فقرات است. هر آسیبی که به هر کدام از اجزای تشکیل دهنده در ستون فقرات برسد، باعث کمردردمی شود. علاوه بر علل موضعی، گاهی اوقات علت کمردرد جای دیگری است، اما درد در کمر احساس می شود که به این نوع از دردها دردهای راجعه گفته می شود. بیماریهای کلیه مثل عفونتها و سنگهای کلیوی، بیماریهای لگن مثل عفونت رحم و تخمدانها یا بدخیمی های این دو عضو، همچنین بیماریهای پروستات در مردان از علل دردهای راجعه در بیماران مبتلا به کمردردمی باشند.

بیشتر بخوانید : کمر درد و عفونت رحمکمر درد و حالت تهوععلت کمر درد صبحگاهی چیست ♥ درمان گیاهی دیسک کمر ♥ التهاب مهره کمر ♥ لگن درد در دوران بارداری

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 9 خرداد 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.