علل و علائم سکته قلبی در جوانان

علل و علائم سکته قلبی در جوانان

سکته قلبی در جوانان در این مطلب به علل و علائم سکته قلبی در جوانان در سایت جسارت می پردازیم سکته قلبی در جوانان,سکته قلبی در جوانان,علل سکته قلبی در جوانان,علائم سکته …

بهترین و کامل ترین “رژیم لاغری” سریع با کاهش وزن زیاد

بهترین و کامل ترین “رژیم لاغری” سریع با کاهش وزن زیاد

بهترین و کامل ترین “رژیم لاغری” سریع با کاهش وزن زیاد رژیم لاغری,رژیم لاغری سریع,رژیم لاغری یک ماهه,رژیم لاغری پنج به دو,رژیم لاغری یک هفته ای,رژیم لاغری شکم,رژیم لاغری سه روزه,رژیم لاغری …

بیماری‌های خود ایمنی

بیماری‌های خود ایمنی

بیماری‌های خود ایمنی بیماری‌های خود ایمنی,بيماري بیماری‌های خود ایمنی,بیماری‌های خود ایمنی در بارداري,علائم بیماری‌های خود ایمنی,درمان بیماری‌های خود ایمنی,درمان بیماری‌های خود ایمنی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان بیماری‌های خود ایمنی,بیماری‌های …

روغن بنفشه

روغن بنفشه ,روغن بنفشه برای مو,روغن بنفشه برای لک صورت,روغن بنفشه اصل,روغن بنفشه پایه کنجد,روغن بنفشه برای پوست چرب,روغن بنفشه بادام

روغن بنفشه

توضیحاتی در مورد روغن بنفشه

روغن بنفشه فواید بسیار دارد ازجمله جلوگیری از ریزش مو، سفید کردن پوست صورت، برطرف کردن کک‌ومک صورت، نرم کردن مو، اگر در بینی ریخته شود سبب ترمیم و تقویت مغز می‌شود، باعث زیادی عقل و قدرت درک می‌شود و برای سینوزیت، میگرن و سردرد بهترین درمان است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد طرز تهیه و خواص روغن بنفشه برای پوست و مو چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

روغن بنفشه و پوست

فواید روغن بنفشه برای پوست شامل رفع خارش، بهبود جای زخم، سوختگی و خشکی پوست است. روغن بنفشه از بهترین روشهای طبیعی برای داشتن پوستی سالم است.

گل بنفشه

گل بنفشه با رسیدن فصل بهار رویش خود را آغاز می کند. این گل طبع سردی دارد و خواص دارویی آن امکان معالجه بیماری ها را فراهم می سازد، همچنین از روغن گل بنفشه نیز می توان استفاده‌های متعدد و بیشتری کرد. گل و برگ بنفشه کاملا خوراکی است و می توان به صورت خام یا پخته از آن استفاده کرد. برگ ها در تمام طول زمستان قابل استفاده و دارای طعم مالیم هستند. گل و برگ بنفشه را می توان در تهیه چای، شیرینی ها، سوپ و کیک مورد استفاده قرار دارد. موارد استفاده از این گل زیبا و پرخاصیت به صورت شربت بنفشه، دم کرده، اسانس و روغن گل بنفشه است.

خواص درمانی روغن بنفشه

خواص بنفشه دارویی شامل درمان سردرد، بیخوابی، تب و لرز، کمک به درمان بیماری‌های گوارشی، پاکسازی ریه، پوست، درمان سینوزیت، تسکین درد مفاصل، پیشگیری از سرطان، درمان برفک دهان، کاهش تب و … است. روغن تهیه شده از این گیاه نیز کاربردهای درمانی بسیار داشته، کمک به درمان ضعف ذهن و فراموشی، درمان انواع سردرد و میگرن، ماساژ درمانی، رفع بیخوابی و فواید این روغن برای پوست، از خواص روغن بنفشه است

خواص روغن بنفشه برای پوست

روغن گل بنفشه فواید زیادی برای پوست دارد که به شرح زیر میباشد: از بین بردن جای زخم و سوختگی روغن گل بنفشه می‌تواند به از بین بردن و محو آثار جای زخم و سوختگی کمک کند. به این منظور روزانه دو مرتبه و هر مرتبه مقداری از این روغن را روی محل زخم یا سوختگی، ماساژ دهید و اجازه دهید مدتی بماند، زیرا خیلی سریع جذب پوست شده، بدون این که اثر چربی روی آن باقی بگذارد. درمان آفتاب سوختگی اگر دچار آفتاب سوختگی شدید، ابتدا تا چند روز از پیاده‌روی مقابل تابش مستقیم نور آفتاب روی پوست بپرهیزید و سپس در زمان استراحت، پوست را با روغن بنفشه چرب و استراحت کنید. رفع چین و چروک پوست استفاده از روغن بنفشه به رفع و پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست کمک کرده و باعث جوان ماندن پوست صورت میگردد. به این منظور ابتدا پوست را با آب گرم و شوینده ملایم بشویید و سپس مقداری از این روغن را بر روی پوست ماساژ دهید. نرم کننده پوست یکی از خاصیت‌های این روغن گیاهی افزایش نرمی و لطافت پوست است. استفاده ازروغن گیاهی گل بنفشه خشکی پوست را برطرف نموده، به ویزه برای پوستهای خشک بسیار مفید است. رفع خارش مصرف روغن گل بنفشه برای رفع خارش پوست موثر است. در حقیقت این روغن دارای خاصیت ضد التهاب بوده و از این رو در درمان خارش بسیار موثر است. برای تاثیر این روغن بایستی ابتدا محل دچار خارش را خوب بشویید و روغن بمالید. سپس از گذشت چند ساعت، آن را با آب ولرم بشویید. درمان اگزما و آکنه استفاده از روغن بنفشه به عنوان یک درمان طبیعی برای مقابله با شرایط معمول پوست مانند آکنه و اگزما موثر است. همچنین برای افزایش نرمی و لطافت پوست به ویژه در پوست های خشک بسیار مفید بوده، به تسکین و التیام التهاب، کمک می کند. کمک به چاق کردن صورت ماساژ دادن صورت با روغن بنفشه روزی یک مرتبه، کمک به چاق کردن صورت به شکل طبیعی می‌کند.

طرز تهیه روغن بنفشه

به منظور تهیه روغن بنفشه خالص و طبیعی بهتر است که این روغن را در خانه و خودتان تهیه کنید. تهیه روغن گل بنفشه بسیار ساده بوده، روش زیر یکی از روشهای تههی این روغن است: یک واحد (یک لیوان) روغن کنجد را در ظرفی ریخته و آن را از گل بنفشه تا حدی پر کنید، سپس این مخلوط را در یک محلی به مدت یک ماه نگه دارید و بعد از یک ماه آن را صاف کنید و روغن را مورد استفاده قرار دهید برای مرغوبیت هرچه بیشتر روغن گل بنفشه در این روش می‌توانید دوباره بعد از صاف کردن یک واحد گل بنفشه در آن بریزید و یک ماه دیگر صبر کنید و صاف نمایید. این مراحل را تا ده مرتبه می‌توان تکرار کرد، مرغوب‌ترین و بهترین روش تهیه روغن بنفشه که می‌توان از فواید بسیار آن به خوبی بهره برد این روش ده مرحله ای می‌باشد. در این نوع روغن گیری نیازی به افزودن آب نیست. در این روش روغن گیری بهتر است از گل بنفشه خشک یا نیمه خشک جهت جلوگیری از کپک زدن استفاده نمایید. در این روش می‌توانید روغن بنفشه را بر پایه‌ روغن زیتون نیز تهیه کنید که در این صورت به جای روغن کنجد از روغن زیتون استفاده نمایید.

آشنایی با گیاه بنفشه

احتمالا اکثر شما با بنفشه آشنا هستید. بنفشه گیاهی زیبا و معطر با گل‌های کوچک و به رنگ بنفش تیره است. درواقع حدود ۲۰۰ گونه از بنفشه وجود دارد که همه‌ی آنها متعلق به خانواده‌ی بنفشگان هستند. این گیاهان بومی فرانسه، ایتالیا، چین و یونان هستند اما در حال حاضر در سراسر جهان کشت می‌شوند. قسمت اعظم بنفشه‌های برداشت‌شده در صنعت عطرسازی به‌کار می‌رود و مقداری از آن نیز به‌عنوان طعم‌دهنده در غذاها و محصولات قنادی استفاده می‌شود. اما آیا می‌دانید که می‌توان از گیاه بنفشه روغن استخراج کرد؟ ازجمله خواص روغن بنفشه می‌توان به کاربردهای درمانی بسیاری مانند تسکین درد، رفع احتقان و مراقبت از پوست اشاره کرد.

استخراج روغن بنفشه

روغن بنفشه از طریق فرایندی به‌نام «استخراج حلّال» از گل‌ها و برگ‌های این گیاه گرفته می‌شود. در استخراج حلّال، قسمت‌های مختلف گیاه در یک مخزن سربسته که حاوی یک حلّال ارگانیک است، قرار داده می‌شود. سپس بخش‌های گیاه به مایع تبدیل می‌شوند تا روغن یا عصاره‌ی آنها گرفته شود. در آخر حلّال و سایر ناخالصی‌های موجود برداشته می‌شوند و آنچه به‌جای می‌ماند، روغن بنفشه نامیده می‌شود. بازده‌ی روغن بنفشه، بسیار پایین است. هر هزار کیلوگرم برگ بنفشه، فقط حدود یک کیلوگرم روغن بنفشه تولید خواهد کرد. به این دلیل، قیمت روغن بنفشه کمی بالاست اما با وجود این، ارزش صرف هزینه را دارد، چون روغن بنفشه دارای خواص درمانی مفیدی است و ارزش دارویی بالایی برای درمان بیماری‌های مختلف دارد. <

روغن بنفشه و مشکلات پوستی

روغن بنفشه می‌تواند به رفع تعدادی از مشکلات پوستی کمک کند، چون روی پوست بسیار ملایم و ظریف عمل می‌کند و درنتیجه یک ماده‌ی عالی برای تسکین پوست‌های مشکل‌دار است. روغن بنفشه می‌تواند یک درمان طبیعی برای بیماری‌های مختلف پوستی مانند آکنه و اگزما باشد و خواص مرطوب‌کنندگی‌اش آن را به یک ماده‌ی بسیار مؤثر برای پوست‌های خشک تبدیل می‌کند. این روغن به‌خاطر خواص ضدالتهابی‌اش قادر است هرگونه پوست قرمز، تحریک‌شده یا ملتهب ناشی از آکنه یا سایر بیماری‌های پوستی را التیام بخشد. خواص ضدعفونی‌کننده و ضدمیکروبی آن نیز به پاکسازی پوست و ازبین بردن باکتری‌های موجود روی آن کمک می‌کند. بنابراین این روغن برای جلوگیری از بدتر شدن مشکلات پوستی و گسترش آنها به سایر قسمت‌های صورت مفید است. پس چرا به‌جای خریدن محصولات گران‌قیمت مراقبت از پوست که ممکن است حاوی مقدار زیادی مواد شیمیایی مضر باشند، برای درمان مشکلات پوستی‌تان به‌سراغ یک درمان طبیعی نمی‌روید و از خواص روغن بنفشه بهره‌مند نمی‌شوید؟

روغن بنفشه و تسکین درد

همان‌طور که در بالا گفته شد، روغن بنفشه حاوی ترکیبات ضدالتهابی است. این بدان معناست که این روغن یک درمان عالی و طبیعی برای درمان مشکلات مختلف ناشی از مفاصل سفت و دردناک و همچنین دردهای عضلانی مانند روماتیسم، آرتروز و نقرس است. روغن بنفشه، درد و ناراحتی ناشی از چنین مشکلاتی را تسکین می‌دهد. علاوه بر این، روغن بنفشه می‌تواند گردش خون به عضلات را بهبود ببخشد که این امر نیز به کاهش درد ناشی از گردش خون نامناسب به این نواحی حیاتی بدن کمک می‌کند. همچنین روغن بنفشه می‌تواند برای درمان درد ناشی از سردرد و میگرن به‌کار رود و سرگیجه را نیز برطرف کند. بنابراین این روغن دارای خواص کامل و همه‌جانبه‌ای در تسکین درد است.

روغن بنفشه و سلامت روحی

دچار شدن به سردرد و میگرن می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما این وضعیت در اغلب مواقع به‌علت استرس، تنش و اضطراب زیاد ناشی از کارها و وظایف روزمره است. در این مورد، روغن بنفشه یک عامل قوی برای کمک به کاهش میزان استرس، فرسودگی، خستگی، سرگیجه و حتی اضطراب است. خواص روغن بنفشه تنها به این موارد محدود نمی‌شود. روغن بنفشه مانند بسیاری از روغن‌های دیگر دارای خواص آرامش‌بخش و درمانی است که به ایجاد آرامش و تمدد اعصاب کمک می‌کند و بنابراین سلامت روحی را افزایش می‌دهد. شما مجبور نیستید برای القای آرامش از داروهای تجویزی که حاوی مواد شیمیایی مضر هستند، استفاده کنید، بلکه می‌توانید این درمان طبیعی را امتحان کنید و از خواص آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده‌اش بهره‌مند شوید. علاوه بر این روغن بنفشه برخلاف اکثر داروهای نسخه‌ای، اعتیادآور نیست و معمولا هیچ‌گونه عوارض جانبی منفی‌ای ایجاد نمی‌کند. 

روغن بنفشه و تسکین دستگاه تنفسی

روغن بنفشه دارای خواص ضداحتقان و خلط‌آور است؛ این بدان معناست که به شل کردن مخاط اضافی و خلط (بلغم) که در بینی و دستگاه تنفسی شما جا خوش کرده‌اند، کمک می‌کند. این امر برای رفع گرفتگی مفید است و باعث می‌شود که جریان هوا به‌صورت آزادانه و بدون مانع در داخل راه‌های تنفسی شما به حرکت درآید. بنابراین روغن بنفشه می‌تواند در تسکین مشکلات تنفسی متداول مانند سرماخوردگی، سرفه، آنفولانزا، برونشیت و التهاب سینوس ها (سینوزیت) مفید باشد و درد و مشکلات ناشی از این بیماری‌های آزاردهنده را کاهش بدهد.

روغن بنفشه و درمان بی خوابی

داشتن یک خواب شبانه‌ی آرام برای حفظ سلامت ارگان‌ها و عملکرد صحیح سیستم‌های مختلف بدن، بسیار ضروری است. خواب شبانه‌ی باکیفیت به شما اطمینان می‌دهد که می‌توانید وظایف روزمره‌تان را هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی، به‌‌طور مؤثر انجام بدهید. روغن بنفشه با خواص آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده‌اش می‌تواند به داشتن یک خواب شبانه‌ی آرام و باکیفیت کمک کند، چون این روغن باعث کاهش تنش و اضطراب می‌شود. بنابراین روغن بنفشه یک درمان طبیعی برای بی‌خوابی و اختلالات خواب فراهم می‌کند و شما مجبور نخواهید بود به قرص‌های خواب نسخه‌ای که ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشند، پناه ببرید.

روغن بنفشه و تقویت قوای جنسی

روغن بنفشه می‌تواند به درمان هرگونه اختلال و مشکل جنسی کمک کند، به‌خصوص اگر استرس علت اصلی بروز چنین اختلالاتی باشد. دلیلش این است که روغن بنفشه به ایجاد آرامش کمک می‌کند و باعث بهتر شدن روحیه‌ی شما می‌شود که این امر به نوبه‌ی خود می‌تواند میل جنسی شما را افزایش بدهد. برای این منظور فقط کافی است روغن بنفشه را با مخلوطی از سایر روغن‌ها در دیفیوزر بریزید تا عطر آن در اتاق‌ خواب‌تان پخش شود. به این ترتیب، احساسات جنسی و عاطفی شما نسبت به همسرتان برانگیخته خواهد شد و می‌توانید هرگونه مشکل جنسی خود یا همسرتان را برطرف کنید.

روغن بنفشه و عطرسازی

روغن بنفشه اغلب در ساخت عطر به‌کار می‌رود. معمولا روغن گل بنفشه، طرفداران بیشتری نسبت به روغن برگ بنفشه دارد. عطر روغن برگ بنفشه، خاکی با نُت سبز (گروه بویایی سبز) است. اما روغن گل بنفشه، عطر خوشبو و شیرین‌تری دارد. تقریبا تمام اسانس‌ها و روغن‌های بنفشه از برگ این گیاه ساخته می‌شود و گل آن معمولا بیشتر در صنعت عطرسازی به‌کار می‌رود. بهتر است در هنگام استفاده از روغن برگ بنفشه، آن را با یک روغن معطر دیگر مانند یاسمن یا گل سرخ مخلوط کنید.

نحوه مصرف روغن بنفشه

۱. برای تسکین دستگاه تنفسی می‌توانید چند قطره از این روغن را به دستگاه بخور یا دیفیوزرتان اضافه کنید و آن را روی میز کنار تخت‌تان بگذارید. همچنین می‌توانید چند قطره از آن را به یک کاسه آب جوش اضافه و بخار خوشبویی را که از آن بیرون می‌آید، استنشاق کنید. ۲. برای تسکین وان آب گرم اضافه کنید و چند دقیقه درون وان آب بمانید.

احتیاط در مورد مصرف روغن بنفشه

روغن بنفشه، یک نوع روغن ملایم، غیرسمی و غیرحساسیت‌زاست اما مانند تمام روغن‌های ضروری دیگر نباید از آن به‌صورت داخلی استفاده کنید و قبل از استفاده‌ی موضعی روی نواحی موردنظر حتما باید آن را با یک روغن حامل رقیق کنید. قبل از استفاده‌ی موضعی از این روغن حتما اول یک تست حساسیت پوستی (patch test) انجام بدهید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. زنان باردار و مادران شیرده قبل از استفاده از روغن‌های ضروری به‌عنوان یک روش درمانی، باید اول با پزشک‌شان مشورت کنند.

بیشتر بخوانید : روغن آرگان ♥ روغن کرچک ♥ روغن جوانه گندم ♥ روغن سیاه دانهروغن کنجد

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.