علت و درمان درد تخمدان سمت راست و چپ در بارداری قبل و بعد از پریود

علت و درمان درد تخمدان سمت راست و چپ در بارداری قبل و بعد از پریود

درد تخمدان درد تخمدان ،درد تخمدان راست،درد تخمدان در بارداری،درد تخمدان سمت راست،درد تخمدان سمت چپ،درد تخمدان در اوایل بارداری،درد تخمدان نشانه بارداری است،درد تخمدان بعد از پریود،درد تخمدانها در اوایل بارداری،درد …

مضرات گل محمدی خواص گل محمدی برای پوست و اعصاب

مضرات گل محمدی خواص گل محمدی برای پوست و اعصاب

مضرات گل محمدی خواص گل محمدی برای پوست و اعصاب مضرات گل محمدی خواص گل محمدی برای پوست و اعصاب در سایت جسارت گل محمدی خواص,دمنوش گل محمدی خواص,خواص گل محمدی برای …

تهدیدهای تابستانی را جدی نگیرید!

تهدیدهای تابستانی را جدی نگیرید!

تهدیدهای تابستانی را جدی نگیرید! خواص سلامتی,فوايد سلامتی,سلامتی درماني,خاصيت سلامتی,خواص سلامتی درماني,خواص سلامتی براي پوست,خواص سلامتی براي مو,خواص سلامتی براي جواني,خواص سلامتی براي بارداري,خواص خوردن سلامتی,فوايد سلامتی خام,فوايد سلامتی پخته به گزارش …

درد زیر بغل

درد زیر بغل ,درد زیر بغل سمت راست,درد زیر بغل بدون تورم,درد زیر بغل سمت راست در مردان,درد زیر بغل در بارداری,درد زیر بغل سمت چپ نشانه چیست

درد زیر بغل , درد زیر بغل سمت راست , درد زیر بغل بدون تورم , درد زیر بغل سمت راست در مردان

توضیحاتی در مورد درد زیر بغل

بیشتر افراد در طول عمر خود درد زیر بغل را حداقل یک بار تجربه می‌کنند،♥ در حالی که درد زیربغل می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات شدید سلامتی باشد، اما معمولا با عفونت خفیف و ترشح زیادی ارتباط دارد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد علت و دلیل و درمان گیاهی درد زیر بغل سمت راست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درد زیر بغل و عقده‌ های لنفاوی

عقده‌های لنفاوی برای یک واکنش ایمنی موفق بسیار حیاتی هستند، این عقده‌ها عوامل خارجی را به دام انداخته، آزادسازی سلول‌های ایمنی را تحریک کرده و این عوامل مهاجم را تخریب و پاک‌سازی می‌کند. در طول عفونت‌های باکتریایی، قارچی و ویروسی، عقده‌های لنفاوی با سلول‌های مهاجم پر شده و متورم می‌شوند. این بزرگ شدگی دلیل التهاب و درد می‌باشد.دلایل التهاب غدد لنفاوی: سرماخوردگی‌های معمولی عفونت ویروسی ‌عفونت دستگاه تنفسی فوقانی گلو درد عفونت گوش سرخک مونونوکلئوز عفونی عفونت دندان زخم و عفونت پوستی

درد زیر بغل و محرک های پوستی

بسیاری از اسپری‌ها، ضدعرق‌ها، شوینده‌های بدن، صابون‌ها و شوینده‌ها محتوی آلرژن‌ها و محرک‌های پوستی می‌باشند، برخی از آلرژن‌ها و محرک‌ها موجب درماتیت تماسی آلرژیک می‌شود، وضعیتی که عاملی بر قرمزی و تاول‌های کوچک است. به همین ترتیب، تحریک‌کننده درماتیت تماسی می‌تواند به قرمزی، درد، تورم و گرمی منجر شود. حیوانات خانگی و عوامل محیط‌زیستی نیز حامل آلرژن‌های شناخته‌شده‌ای هستند که موجب واکنش ایمنی و با گسترش آن، موجب درد زیر بغل می‌شوند.

درد زیر بغل و پسوریازیس

پسوریازیس یک وضعیت خود ایمنی است که زیر بغل را درگیر می کند و پلاک‌های پوستی قرمز- قهوه‌ای با پوششی نقره‌ای و درخشان ایجاد می‌کند. علایم پسوریازیس می‌تواند به شدت ناراحت‌کننده و دردناک باشد، مخصوصا اگر در معرض سایش و رطوبت قرار بگیرد که در زیر بغل نیز چنین است.

درد زیر بغل و عفونت قارچی

رینگ‌ورم (ringworm) یک عفونت قارچی لایه‌های فوقانی پوست است یک جوش حلقوی قرمز از خود برجای میگذارد. قارچ رینگ‌ورم همچنین کراتین موجود در مو را به عنوان غذا استفاده می‌کند، جوش‌های رینگ‌ورم میتوانند دردناک بوده و موجب پوستی ملتهب، خارش‌دار و پوسته پوسته شوند.

درد زیر بغل و عرق گز

عرق گز یک التهاب پوستی است که به وسیله‌ی سایش و التهاب در چین و چروک‌های پوست بوجود می آید. این وضعیت موجب قرمزی، درد، سوختگی شده و ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشد. اگر این وضعیت درمان نشود می‌تواند موجب عفونت ثانویه‌ی باکتریایی یا قارچی شود. گونه‌ی Candidia یک نوع مخمر است که می‌تواند عامل عرق گز باشد. این عامل می‌تواند پوست را به حالتی قرمز با پلاک‌های سفید تغییر دهد.

درد زیر بغل و عضله دردناک

چندین عضله در زیر بغل در زیر بافت همبند، شریان‌ها، ورید‌ها و استخوان‌ها وجود دارد. انسداد عضله‌‌های قفسه سینه و یا پکتورال که برای بلند کردن و یا کشیدن استفاده می‌شوند؛ می‌توانند اغلب موجب درد زیر بازو شوند. آسیب عضله‌ی کوراکوبراکیالیس و یا عضله‌ی فوقانی بازو که برای پرتاب کردن و هل دادن استفاده میشوند نیز می‌تواند موجب درد زیر بازو شود.

درد زیر بغل و سرطان

عقده‌های لنفاوی قفسه‌ی سینه شامل عقده‌های لنفاوی زیر بغل اغلب در مواقعی که سرطان قسمت فوقانی بدن را درگیر میکند فعالیت زیادی دارند. درد پایدارعقده‌های لنفاوی به ویژه با سرطان‌های دستگاه تنفسی، لنفاوی و سینه همراه است. درد عقده‌های لنفاوی همچنین اغلب عارضه‌ی جانبی درمان‌های سرطان از جمله پرتو درمانی، شیمی درمانی و جراحی است. سرطان‌هایی که موجب درد زیر بغل می‌شوند موارد زیر را شامل می‌شوند: لنفوما و یا سرطان سیستم لنفاتیک لوسمی (لوکمیا) و یا سرطان بافت‌های خون‌ساز؛ شامل سیستم لنفاوی و مغز استخوان سرطان‌هایی که از بخش‌های دیگر بدن منتشر شده‌اند.

علل درد زیر بغل

سوءهاضمه، که اسید معده به مری باز می‌گردد می‌تواند موجب درد شدید در قفسه‌ی سینه و گهگاه در زیر بغل شود.وقتی مایعات بدن در زیر بغل تجمع یابند موجب تورم و درد می‌شوند. کیست‌ها می‌توانند عفونی شوند، مخصوصا با باکتری استافیلوکوکوس که معمولا در پوست زندگی می‌کند.یک توده از بافت چربی که به حالت‌ لاستیک‌مانند احساس شده و متحرک و قابل جابه‌جایی ‌باشد لیپوما نامیده می‌شود. بیشتر لیپوماها غیر‌سرطانی و غیر‌دردناک می‌باشند. لیپوماهایی که سرعت رشد زیادی دارند می‌توانند با تاثیر گذاری بر اعصاب و عروق خونی به درد منجر شوند. در چنین مواردی افراد باید پیگیر اقدامات پزشکی باشند.وقتی یک فولکول مو عفونی شود یک دمل یا جوش ممکن است ایجاد بشود. دمل‌ها توده‌های قرمز و متورمی هستند که حساس به لمس می‌باشند. وقتی فولیکول‌های اطراف نیز عفونی شوند، بافت زیرین ممکن است ملتهب و دردناک بشود.دیابت ممکن است موجب نوروپاتی یا آسیب نورونی شود که در نتیجه‌ی آن در ناحیه‌ای از بدن که تحت‌تاثیر قرار گرفته است درد سوختگی احساس می‌شود. نوروپاتی دیابتیک اغلب با مواردی که بیماری طولانی مدت و درمان‌نشده داشته باشند در ارتباط است.لوپوس این وضعیت ایمنی مزمن موجب التهاب در سراسر بدن می‌باشد که عقده‌های لنفاوی را نیز شامل می‌شود.آرتریت روماتوئید بیماری ایمنی مزمن دیگری که به تورم و التهاب در بافت‌های داخلی مفاصل منجر میشود که ممکن است شامل زیر بغل نیز بشود.

درد زیر بغل و بیماری التهاب غدد عرق

یک وضعیت مزمن که موجب التهاب غدد عرق مرتبط با فولیکول‌های مو می‌شود. علایم معمولا با برآمدگی‌های جوش‌مانند و یا تاول‌هایی که به کیست یا جوش تبدیل می‌شوند آغاز می‌شود. درنهایت این جراحات ترکیده و جاری گشته و سوراخ‌های بزرگی را در زیر پوست تشکیل می‌دهند. به عنوان توصیه‌‌های پزشکی و درمان‌های اولیه پیشنهاد می‌شود از زخم‌ها و عفونت‌های بالقوه اجتناب شود.

درد زیر بغل و زونا

زونا عامل جوش‌های زبر و دردناکی است که اغلب قفسه سینه، پشت و زیر بغل را متأثر می‌کند. زونا که به وسیله‌ی ویروس هرپس زوستر ایجاد می‌شود می‌تواند احساس سوختگی یا گزگز در پوست و بافت‌های زیرین ایجاد کند.

درد زیر بغل و بیماری عروق محیطی

بیماری عروق محیطی، عروق خونی کوچک پا و بازو را باریک کرده جریان اکسیژن را به بافت‌های اطرافشان کاهش می‌دهد. عضلات و سلول‌های محروم از اکسیژن شروع به مردن می‌کنند که فرآیندی بسیار دردناک است.

درد زیر بغل و مراجعه به پزشک

اگر درد زیر بغل تشدید شده و یا مانع فعالیت‌های روزانه شود باید اقدامات پزشکی انجام شود. مشکلات سلامتی خفیف و قابل برگشت از جمله سرماخوردگی‌های معمولی، درد عضلانی، و عفونت‌های باکتریایی بیشترین دلایل رایج درد این ناحیه هستند. اما درد زیربغل، توده‌ها و حساسیت‌ها می‌توانند نشانه‌ای از عفونت‌های جدی و شرایط ایمنی شامل سرطان و HIV نیز باشند. شکایات بالینی جدی ولی نادر شامل موارد زیر است: سرطان سل بیماری‌ها مقاربتی، به ویژه سفیلیس تب خراش گربه که عفونتی باکتریایی است که از گاز زدن و یا خراش گربه ایجاد می‌شود. توکسوپلاسموز که ویروسی است که در گوشت خام و مدفوع گربه یافت می‌شود. علایمی که ممکن است نشان خطرات سلامتی شدید باشند که نیازمند اقدامات پزشکی است: تورم عقده‌های لنفاوی که برای بیش از یک یا دو هفته ادامه داشته باشد با دلیلی غیر مشخص درد شدید در ناحیه‌ی زیر بغل یا عقده‌های لنفاویی که ممکن است حساس به لمس شوند. تورم چند عقده‌ی لنفاوی در بدن از جمله سر، گردن و کشاله ران تب و عرق شبانه توده‌های سخت در ناحیه‌ی زیر بغل و عقده‌های لنفاوی مشکل در تنفس و بلع کاهش وزن غیرقابل توضیح یبوست و یا تحرک روده‌ای تغییر یافته خستگی غیر قابل توضیح ادامه‌دار

درد زیر بغل و سرطان پستان

همانگونه که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم درد زیر بغل بسته به نوع جنسیت می تواند نشان از ابتلا به نوع خاصی از بیماری باشد. سرطان سینه مثال بارز این گفته است. این بیماری مربوط به بانوان است و در صورتی که دیر تشخیص داده شود می تواند منجر به مرگ بیمار شود.علائم و نشانه های سرطان پستان عبارتند از : توده های جدید (بیشتر زنان به طور طبیعی دارای پستان های توده ای می باشند )، ضخامت در پستان یا زیر بغل . حساسیت نوک پستان ، ترشحات یا تغییرات فیزیکی( از قبیل فرورفتگی نوک پستان ، درد مداوم یا تغییراتی در اندازه و شکل پستان ). تحریک پوست یا تغییراتی مثل چروک شدن ، فرو رفتن ، پوسته پوسته شدن یا چین و چروک جدید. گرمی ، قرمزی و تورم پستان همراه با بثورات شبیه به پوست پرتقال. درد پستان معمولا از علائم سرطان پستان نمی باشد ولی بایستی به پزشک مراجعه شود.

درد زیر بغل و تغییرات هورمونی

یکی از مشکلات نسبتا شایع در خانم ها بویژه دختران و بانوان جوان درد ناحیه سینه ، ناحیه ترقوه و ناحیه زیر بغل است. درد سینه در خانم ها به دو نوع دوره ای Cyclic pain و غیر دوره ای Noncyclic pain تقسیم می شود . دردهای سینه دوره ای در دختران و خانم های جوان شایع تر است این دردها ارتباط مستقیم با تغییرات هورمونی دوران پریود دارند . غالبا شدت دردها در شروع دوره ماهیانه زیاد است . با پایان دوره قاعدگی این دردها بهبود می یابند . اینگونه دردها غالبا دو طرفه هستند (در هر دو پستان) و به ناحیه زیر بغل و بازو نیز ممکن است منتشر شوند . با شروع دوره یائسگی این دردها بهبود می یابند .

درد زیر بغل و پرکاری تیروئید

به گزارش سایت “ام اس ان ” پر کاری تیروئید می تواند باعث متورم شدن غدد زیر بغل و در نتیجه بروز درد در قسمت های مختلف از جمله زیر بغل شود.برای رفع این مشکل باید مشکل پر کاری تیروئید برطرف شود. درد زیر بقل می تواند از جمله خطرناک ترین علائم به ویژه برای بانوان باشد. شما می توانید با چند معاینه ساده توسط خودتان و یا مراجعه به پزشک و انجام چکاپ های دوره ای از سلامت خود مطمئین شوید و یا در صورت مشاهده عامل مشکوک به درمان آن بپردازید.

دلایل و علل درد زیر بغل

1.یک کشش عضلانی یا ماهیچه ای این نوع آسیب دیدگی، معمولا باعث درد شدید و ناگهانی در این منطقه می شود.این اتفاق، اغلب برای افرادی می افتد که وزنه ها و یا وسایل سنگین بلند می کنند و یا فعالیت های پرتقلا و سختی را انجام می دهند.کشیدگی ماهیچه می تواند، باعث ضعف، سفتی ، خستگی و یا حتی سوزش در ناحیه آسیب دیده شود. راه حل این مشکل، درمان التهاب و جلوگیری از هر نوع آسیب کششی و یا پاره شدگی می باشد.استفاده از کمپرس سرد به مدت 20 دقیقه توصیه میشودو یا میتوانیداز داروهای ضد التهاب استفاده کنید .مهمتر از همه اینها به هر حال شما باید سه تا شش هفته استراحت کنید. 2- ورم غدد لنفاوی این وضیعت زمانی اتفاق می افتد که گره های لنفاوی شما ملتهب شوند.که این موضوع، معمولا در زیر گردن ،کشانه ران و زیر بغل اتفاق می افتد.برخی از علائم اولیه آن عبارتند از: تب ورم درد در هنگام لمس قرمزی بی حسی داغی در ناحیه های لمس شده دکتر شما آزمایش خون را برای تعیین علت آن انجام می دهد.و ممکن است که بافت برداری برای جلوگیری از احتمال سرطان انجام دهد.3- حمله قلبی یا آنژینا آنژینا،درد شدیدی است که زمانی اتفاق می افتد که خون کافی برای قلب وجود نداشته باشد.این میتواند به سایر قسمت های بدن شما،از جمله دست ها،شانه ها،گردن،پشت و زیر بغل شما نیز گسترش یابد. در همین حال شما موارد و علائم زیر را تجربه میکنید: خستگی حالت تهوع سرما خوردگی تعرق مفرط و اگر درد را در قفسه سینه و یا زیر بغل خود مشاهده کردید،بهتر است که به پزشک برای مراقبت های فوری رجوع کنید.4- هیدرانیت یک بیماری مزمن است که با ظاهر گره ها،زخم ها و یا آبسه ها در ناحیه ای که شما غده عروقی دارید،مشخص میشوند.این بدین معنی میباشد که معمولا در زیر بغل این اتفاق میافتد.این گره ها،باعث تخریب زیر پوستی میشوند و روی فولیکول های مو تاثیر گذار هستند. برخی از عوامل خطر عبارتند از: اضافه وزن داشتن سیگار کشیدن سیستم ایمنی ضعیف تعییرات هورمونی 5.سرطان پستان ( اما این فقط یکی از علل احتمالی میباشد و این بدان معنی نیست که این تنها مشخصه آن است.پس نگران نباشید و هدف جلوگیری کردن است. این نوع سرطان زمانی شروع میشود که بدن شما به سلولهای مجاری که شیر را در بافت پستان تولید میکند،حمل کندو همچنین میتواند در بافت های غدد لنفاوی نیز ایجاد شود.اگر گره های لنفاوی شما بسیار ملتهب شده باشند،میتوانند تحت تاثیر قرار بگیرد.برخی از نشانه های هشدار دهنده عبارتند از: نوک پستانی که چرخیده شده است. یک توده در بافت پستان. قرمزی و خارش پوست پوست شدن اطراف نوک پستان. تغییر اندازه یا شکل سینه 6- ریفلاکس اسیدی در شرایط پزشکی،این به عنوان سوءهاضمه شناخته شده است.که پس از غذا خوردن ،اسیدها در معده شما،غذا را تجربه میکنند.در بعضی موارد اما،ماهیچه ها میتوانند ضعیف شوند و گاز معده را به مری برسانند و باعث سوزش در قفسه سینه شوند.

بیشتر بخوانید : درد استخوان دنده ♥ درد استخوان ترقوه ♥ درد شانه ♥ درد بازودرد آرنج

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 16 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.