عوارض خوردن و خواص نارنج برای بارداری و سرماخوردگی

عوارض خوردن و خواص نارنج برای بارداری و سرماخوردگی

عوارض خوردن و خواص نارنج برای بارداری و سرماخوردگی عوارض خوردن و خواص نارنج برای بارداری و سرماخوردگی در سایت جسارت خواص نارنج ,خواص نارنج برای لاغری,خواص نارنج برای پوست,خواص نارنج در …

سرطان غدد بزاقی ؛ زیر زبان و تحت فکی به همراه علائم

سرطان غدد بزاقی ؛ زیر زبان و تحت فکی به همراه علائم

سرطان غدد بزاقی در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد سرطان غدد بزاقی صحبت میکنیم ، امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرایم قرار بگیرد. سرطان غدد بزاقی …

خطر خانه تکانی برای اعضای بدن

خطر خانه تکانی برای اعضای بدن

خطر خانه تکانی برای اعضای بدن خواص سلامتی,فوايد سلامتی,سلامتی درماني,خاصيت سلامتی,خواص سلامتی درماني,خواص سلامتی براي پوست,خواص سلامتی براي مو,خواص سلامتی براي جواني,خواص سلامتی براي بارداري,خواص خوردن سلامتی,فوايد سلامتی خام,فوايد سلامتی پخته

درد قلب

درد قلب ,درد قلبی چگونه است,درد قلب و دست چپ,درد قلب نشانه چیست,درد قلب بعد از ورزش,درد قلبی,درد قلب هنگام نفس کشیدن,درد قلب ناشی از استرس,درد قلب+استرس,درد قلبی چگونه است,دردهای قلبی چگونه است,درد حمله قلبی چگونه است

درد قلب

توضیحاتی در مورد درد قلب

کسی که در قفسه سینه احساس درد دارد از کجا بداند درد قلبی است یا مشکلات جزیی دیگرمثل درد معده و …،چون در بسیاری از موارد درد های قفسه سینه فقط شامل دردهای قلبی نیست، و ممکن است دردهای خفیف و بی خطر باشند . در این بخش ، تکنیکی برای تشخیص درد قلبی داریم که می خوانیم و یاد می گیریم شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نوعی حس سنگینی یا درد خفیف و مبهم در سینه‌‌تان داشته باشید و بترسید که آیا این دردی که دارید از قلب‌تان است یا چیز دیگری. اگر این مشکل را دارید حتما این مطلب را با دقت بخوانید چراکه پاسخ سؤالات‌تان را می‌توانید در این مطلب پیدا کنید.

علائم درد قلب

حمله قلبی ممکن است با یک یا چند مورد از علایم زیر همراهی داشته باشد: ۱٫ تنگی نفس ۲٫ تعریق سرد ۳٫ سرگیجه و ضعف ۴٫ تهوع و استفراغ در صورتی که دردی با ماهیت گفته شده با یا بدون همراهی علایم فوق تجربه کردید، سریعا به اولین مرکز درمانی نزدیک خود مراجعه کنید تا اقدامات درمانی لازم برای شما انجام شود.

علت درد قلب جوانان

تقریبا بیش از ۹۰ درصد دردهای سینه در افراد کمتر از ۳۵ سال، دردی غیرقلبی است و ۱۰ درصد ناشی از مشکلات قلبی است. در این حالت بیشترین مورد غیرکرونری (عروق قلبی) است که ممکن است بیماری دریچه‌ای یا درد عضلات بین دنده ای مطرح باشد. اکثر دردهای قلبی در افراد کمتر از ۳۵ سال، ارتباطی با گرفتگی رگ‌های قلبی ندارد، درد قفسه سینه و درد قلبی در این سنین ممکن است به علت بیماری مادرزادی قلبی یا پرولاپس (افتادگی) ساده دریچه قلب باشد. قوی شدن عضلات سینه در پسرها و انجام ورزش‌هایی مانند وزنه برداری، بسکتبال و یا سایر ورزش‌های دستی و بدنسازی به شکل حرفه‌ای می‌تواند عامل ایجاد درد قفسه سینه باشد.

درمان خانگی درد قلب

بسیاری از افراد نمی دانند با مصرف کمی فلفل به راحتی از وقوع سکته های قلبی جلوگیری می شود.بر اساس گفته دانشمندان فلفل قرمز تند یک داروی موثر در جهت کاهش بیماری های قلبی و عروقی است و این مکمل غذایی یک ماده شگفت انگیز محسوب می شود.دکتر کریستوفر می گوید:افرادی که دچار سکته قلبی شده اند با نوشیدن چای فلفل قرمز به صورت شگفت انگیزی این عارضه التیام می یابد و این مسئله بر پایه یک فرضیه بوده و به اثبات نرسیده است.فلفل قرمز دارای 90000 واحد اسکوویل است و این ماده از بروز سرطان جلوگیری می کند.

درمان درد قلب

زانو زدن روی تخت: در مورد درد قفسه سینه، فورا زانو بزنید در این موقعیت، سر به صورت پایین، و باسن را در هوا قرار دهید. گاز به صورت خودکار از سیستم عبور می کندنوشیدن مایعات داغ: اگر درد به دلیل گاز شکم است، یک فنجان آب داغ و یا هر نوشیدنی گرم دیگر مانند چای بنوشید. در همان لحظه مایع داغ ، گاز را از بدن شما بیرون می کند درد قفسه سینه بهتر می شود.

علت درد قلب

درد قلبی در افراد متفاوت بسته به شرایط جسمانی، بیماری های همراه مثل دیابت و آستانه تحمل درد متفاوت است، اما در اغلب افراد درد فشارنده در پشت قفسه سینه و بین دو کتف است که به بازوها انتشار پیدا می کند و اغلب همراه با احساس تنگی نفس است. درد قلبی اغلب حین فعالیت فیزیکی ایجاد می شود و با استراحت کاهش می یابد. این درد ممکن است به فک تحتانی یا بالای شکم نیز انتشار پیدا کند. درد قلبی ممکن است بعد از غذاخوردن، در هوای سرد یا حین استرس های جسمی و روحی ایجاد یا تشدید شود. توجه داشته باشید اغب درد قلبی پس از استراحت بهتر و یا برطرف می شود و این نکته گاهی باعث نادیده گرفتن درد و عدم پیگیری به موقع می شود. دردهای تیرکشنده، سوزشی یا انقباضی ممکن است منشا غیر قلبی داشته باشد اما توجه داشته باشید هر درد در ناحیه بین فک تحتانی تا بالای شکم که با فعالیت ایجاد یا بدتر شود، در یک فرد بالای ۴۰ سال حتما نیاز به بررسی دارد.

علت درد قلب چیست

درد قلبی یا آنژین صدری زمانی ایجاد می شود که خون رسانی به عضله قلب کم شود. کاهش خون رسانی به عضله قلب یا همان درد قلبی به دو دلیل ممکن است ایجاد شود. ۱-اسپاسم یا انقباض رگ ( تنگ شدن موقتی شریان ­ ی کرونر). ۲-تنگی عروق کرونر در اثر رسوب چربی در دیواره عروق که به ان بیماری شریان کرونر یا CAD می گویند. روند تنگ شدن عروق اغلب بدون علامت است و ممکن است شما هیچ احساس ناراحتی و دردی نداشته باشید. وقتی تنگی به حدود ۷۰-۶۰ درصد برسد عمولا شما حین فعالیت دچار درد یا انژین خواهید شد. اگر علائم مختصر و مدت آن کمتر از ۵ تا ۱۰ دقیقه باشد و سپس با استراحت بطور کامل از بین برود، این درد را آنژین صدری می نامند. اگر درد بیش از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول بکشد ممکن است در اثر اختلال خون رسانی طولانی مدت، بخشی از عضلات قلب دچار آسیب شود که به این حالت سکته قلبی می گویند. علت های ایجاد درد قلبی فراوان هستند. از شایع ترین علل درد قلبی می توان به بیماری های قلبی، گوارشی، ریوی و حمله پانیک اشاره کرد.

علت درد قلب در هنگام خواب

شخصی که به آنژین ناپایدار دچار می ‌شود، باید فورا در بخش اورژانس، مورد بررسی پزشکی قرار گیرد به خصوص اگر در خواب یا درحال استراحت به درد یا حمله قلبی دچار شود. یکی از مواردی که باعث سردرگمی در تشخیص و تعیین تکلیف بیمارانی می شود که دچار تیر کشیدن قلب هستند، هم‌خوان نبودن مابین علائم و نشانه‌های بیمار با آنچه در نوار قلب یا آنژیوگرافی یا دیگر آزمایشات است. درد قفسه سینه و تیر کشیدن قلب همراه با تنگی نفس، تعریق سرد و سرگیجه از نشانه‌های کمبود خون‌رسانی به قلب است. مشکل زمانی است که بیمار برای بررسی بیشتر به متخصص قلب برای تست ورزش یا آنژیوگرافی ارجاع می‌شود و نتیجه تست‌های وی منفی است. بسیاری از بیماران قلبی دچار تنگی گذرا در عروق قلب می‌شود که می‌تواند ناشی از استرس و هیجان، فعالیت و علل دیگر باشد، اما به محض رفع عامل مولد، رگ قلبی به حال طبیعی برگشته و تمامی علایم بیمار رفع می‌شود. این بیماران گاهی دارای نوار قلبی کاملا طبیعی هستند.

درد قلب چگونه است

درد قلبی یک علامت است و نه یک بیماری. این درد به صورت احساس خفگی، تنگی نفس، فشار یا گرفتگی است که اغلب مرکز آن پشت استخوان جناغ سینه‌ است و ممکن است به گلو، فک یا دست انتشار یابد. البته این درد گاهی به دنبال ورزش یا فشار روانی نیز نمود پیدا می‌کند.

درد قلب نشانه چیست

این حالت می‌تواند در اثر انقباض سرخرگ‌های کرونر ایجاد شود اما احتمال بیشتری دارد که به علت تصلب شرایین (حالتی که سرخرگ‌ها به وسیله رسوبات چربی باریک شده‌اند) روی دهد. اگر حملات درد به طور مکرر و بدون انجام فعالیت جسمی رخ دهند ممکن است یک نشانه هشدار دهنده از قریب‌الوقوع بودن حمله قلبی باشند بنابراین به درمان سریع نیاز دارند.

درد قلب و دست چپ

برخی افراد به محض اینکه دست چپشان درد می‌گیرد، گمان می‌کنند که درد دست چپ و بیماری قلبی در ارتباط هستند. هر چند که این هم یکی از دلایل درد دست چپ است، اما این درد، چه به صورت درد یک طرفه (که تنها یک دست را درگیر می‌کند) و چه به شکل درد دو طرفه (که هر دو دست را درگیر می‌کند) می‌تواند ناشی از عوامل دیگری نیز باشد. همچنین در دست چپ می‌تواند یک عارضه حاد یا مزمن باشد. در برخی افراد، درد مقطعی است، و در برخی دیگر این درد پیشرونده و ناتوان کننده است. هر کسی ممکن است دچار درد دست چپ شود، با این حال این مشکل در بین زنانِ حدوداً چهل ساله شایع‌تر است. این درد در برخی افراد ملایم و مبهم است، در حالیکه برخی دیگر از افراد نوع برق‌آسا و شدید آن را تجربه می‌کنند. درد می‌تواند هر بخشی از دست و یا کل آن را، از نوک انگشتان گرفته تا شانه، درگیر کند.احساس ناراحتی اغلب از دو تا پنج دقیقه طول می‌کشد. همان‌طور که اشاره کردم درد ممکن است شدید باشد و همراه با احساس فشار در پشت استخوان جناغ و انتشار به دست یا فک باشد. گاهی اوقات بیماران آن را به صورت احساس سنگینی، تنگی یا سوزش توصیف می‌کنند. درد ناشی از مشکل قلبی ممکن است در سایر قسمت‌های بدن احساس شود یعنی مغز شما محرک‌های درد را با هم اشتباه می‌گیرد. در نتیجه شما به جای قفسه سینه، در حلق، فک یا دست‌ها دچار احساس ناراحتی می‌شوید.

درد قلب در کودکان

در کودکان خوشبختانه درد قلبی شایع نیست اکثر دردهای قلبی که در ناحیه قفسه سینه احساس می شود، منشأ غیر قلب دارند و از هر سنی هم می تواند شروع شود. در افراد بالغ و بزرگسالان، درد قفسه سینه دلیل عضلانی و قلبی دارد اما در کودکان، کمتر مربوط به مشکلات قلبی است. معمولا دردهای عضلانی-اسکلتی در یک ناحیه مشخص بوده و با حرکت، نفس عمیق و با فشار دست شدت درد بیشتر می شود. اغلب چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد ولی گاهی ممکن است طولانی نیز باشد، در صورتی که تب و علایم تنفسی وجود نداشته باشد، اگر با دم درد سینه بیمار تشدید پیدا کن، د احتمال علت عضلانی- اسکلتی خیلی بالا می باشد. یک فوق تخصص قلب و اطفال تاکید می کند: هنگامی که هوا رو به سردی برود، ماهیچه های اطراف قلب دچار گرفتگی می شود.

درد قلب در بارداری

درد ناحیهٔ قلب در دوران بارداری یکی از مسائل و مشکلات زنان باردار در طی این دوره است. به‌همان اندازه که رحم بزرگ‌تر می‌شود، مخصوصاً بعد از زمان ۲۰هفتگی، فشار به معده به‌طرف دیافراگم بیشتر می‌شود. محتویات معده متراکم شده و به‌طرف مری حرکت می‌کند. این امر ممکن است منجر به رفلکس اسید گردد و در نتیجه بر روی قلب زن باردار تأثیر بگذارد.

درد قلب ناشی از استرس

درد قلبی در هنگام فعالیت، پس از غذا خوردن، در هنگام استرس های فیزیکی مثل گرما و سرمای شدید و استرس های روحی بیشتر می شود. توصیه می شود از فعالیت های فیزیکی و ورزش های سنگین اجتناب کرده و یک فعالیت فیزیکی سبک ( مثل پیاده روی) و مرتب داشته باشید. پس از غذا خوردن استراحت کنید و از مصرف غذاهای سنگین و چرب پرهیز کرده و سعی کنید دفعات غذا خوردن خود را زیاد و حجم آن را کم کنید. از فعالیت های فیزیکی سنگین مثل هل دادن و بلند کردن اشیا سنگین، بالا رفتن از سراشیبی و پله و ورزش های سنگین اجتناب کنید. کشف و کنترل عوامل خطر، تشخیص زودهنگام، درمان به موقع، مصرف منظم و مرتب داروها و مراجعات دوره ای مرتب به پزشک معالج شش کلید موثر برای کاهش عوارض ناشی از ابتلا به بیماری های قلبی می باشد.این دردها اغلب با اعمالی از قبیل بلند کردن یک جسم سنگین، فعالیت جنسی یا ورزش شدید ایجاد شده و بیشتر با استراحت تسکین می‌یابد. سرمای بیش از حد یا احساساتی مانند ترس، عصبانیت، اندوه و ناامیدی شدید و همچنین خوردن یک وعده غذای سنگین می‌توانند دیگر علل مسبب درد باشند. آنژین نتیجه مستقیم نرسیدن خون کافی به عضله قلب است. هنگام فعالیت بدنی قلب شما که ناگزیر است فعالیت خود را افزایش دهد به اکسیژن بیشتری نیاز پیدا می‌کند. اگر سرخرگ‌های کرونر تغذیه کننده قلب، تنگ بوده و قادر به تامین جریان خون بیشتر و برآوردن این نیاز نباشند اعصاب قلب پیغام درد را به مغز شما ارسال می‌کنند.

درد قلب هنگام نفس کشیدن

درد قلبی که معمولا یکی دو ثانیه طول کشیده و قلب یک لحظه تیر می کشد و بلافاصله تمام می ‌شود، معمولا حمله قلبی نیستند. حملات بیمار به طور مکرر بروز کرده و باعث می شود که بیمار برای بررسی بیشتر نیمه‌های شب به اورژانس مراجعه کند. اگر چنین دردی ناشی از تیر کشیدن یا سوزش قلب یک حد و مرز قابل پیش ‌بینی داشته باشد، به آن آنژین پایدار می‌ گویند و به بیان دیگر، آنژین پایدار به این معنا است که شما خودتان بدانید که وقتی میزان فعالیت روزانه‌ تان از یک حد مشخصی بیشتر شود، به درد قفسه سینه مبتلا می ‌شوید و این درد ممکن است چند بار تکرار شود.

خواص گوشت گراز

در تحقیقات علمی مشخص شده است که گوشت گراز خواص بسیار زیادی برای قلب دارد چراکه حاوی مقادیر بسیار زیادی امگا3 میباشد. گفته میشود گوشت گراز میتواند جایگزین خوبی برای روغن ماهی باشد.

بیشتر بخوانید : سکته قلبی در خواب ♥ حمله قلبی چیست ♥ کلیه درد نشانه چیست

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 5 دی 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.