چای در طبیعت

چای در طبیعت

خواص و مضرات خوردن چای در طبیعت + خواص انواع چای خواص و مضرات خوردن چای در طبیعت + خواص انواع چای در سایت جسارت چای در طبیعت،عکس چای در طبیعت،تصویر چای …

طرز تهیه و خواص روغن شمعدانی برای چین و چروک پوست

طرز تهیه و خواص روغن شمعدانی برای چین و چروک پوست

روغن شمعدانی روغن شمعدانی ,روغن شمعدانی برای مو,روغن شمعدانی برای چین و چروک,روغن شمعدانی خواص,طرزتهیه روغن شمعدانی,خرید روغن شمعدانی,خواص روغن شمعدانی برای پوست توضیحاتی در مورد روغن شمعدانی در قدیم الایام گل …

تخم شربتی و خواص تخم شربتی برای درمان بیماری ها

تخم شربتی و خواص تخم شربتی برای درمان بیماری ها

تخم شربتی تخم شربتی،خواص تخم شربتی,خواص درمانی تخم شربتی,تخم شربتی برای چه بیماریهایی خوب است,تخم شربتی و درمان بیماریها,فواید تخم شربتی,سود و ضرر استفاده از تخم شربتی تاریخچه در مورد گیاه تخم …

خواص درمانی و مفید زنجبیل در سرماخوردگی و طرز تهیه

خواص زنجبیل برای سرماخوردگی ، زنجبیل در سرماخوردگی ، خواص درمانی زنجبیل ، زنجبیل و سرماخوردگی ، چای زنجبیل ، چای زنجبیل برای سرماخوردگی ، خواص زنجبیل ، فواید زنجفیل ، زنجبیل (Ginger) ،زنجبیل در طب سنتی ، زنجبیل و سقط جنین ، زنجبیل مفید برای دردهای استخوانی ، زنجبیل تسکین دهنده سردردهای میگرنی ، درمان برونشیت با زنجبیل

زنجبیل در سرماخوردگی , خواص درمانی زنجبیل در سرماخوردگی , خواص زنجبیل , زنجبیل و سرماخوردگی

در این مطلب از سایت جسارت به خواص درمانی و مفید زنجبیل در سرماخوردگی و طرز تهیه می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.سرماخوردگی یکی از بیماری هایی است که به خصوص در زمستان با آن مواجه می شویم و همیشه دنبال راهی برای سرما نخوردن و  یا بهبود سریع سرماخوردگی هستیم.مصرف زنجبیل به همراه لیموترش و عسل بهترین راه پیشگیری از بیماری سرماخوردگی است.زنجبیل تازه از جمله گیاهان دارویی است که تاثیر بسیار زیادیدر پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی به خصوص در فصول سرد دارد. این گیاه خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی داشته و یکی از بهترین و موثرترین گیاهان دارویی برای تقویت و بیشتر کردن توان سیستم ایمنی و دفاعی بدن محسوب میشود.پس خوردن آن را در فصول سرد سال فراموش نکنید

زنجبیل در سرماخوردگی

زنجبیل یا زنجفیل گیاهی است با نام علمی ZINGIBER OFFICINALE که به نام عمومی GINGER در دنیا مشهور است. از نام های دیگر آن می توان به جربیل و زنزبیل نیز اشاره نمود.زنجبیل گیاهی است که در مناطق گرم و خشک رشد میکند و خواصی که از این منطقه جذب و در خود ذخیره کرده توانایی درمان شدیدترین سرماخوردگی ها را در فصل سرد سال دارد.این گیاه خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی داشته و یکی از بهترین و موثرترین گیاهان دارویی برای تقویت و بیشتر کردن توان سیستم ایمنی و دفاعی بدن محسوب میشود.هرجا که اولین علائم سرماخوردگی را حس کردید، بساط این نوش‌دارو را علم کنید. این کار از بروز سرماخوردگی پیشگیری می‌کند. این چای نه تنها آرامتان می کند بلکه سیستم ایمنی بدنتان را نیز تحریک کرده و شما را گرم می کند.سه ماده سری برای درست کردن چای سرماخوردگی، زنجبیل، آب‌لیمو و عسل است.حتما می‌دانید که لیمو سرشار از ویتامین C است. به علاوه لیمو پر از فیتوکمیکال‌ها هم هست. این ها ترکیبات گیاهی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. زنجبیل و عسل هم پر از موادی هستند که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند.

زنجبیل در سرماخوردگی , خواص درمانی زنجبیل در سرماخوردگی , خواص زنجبیل , زنجبیل و سرماخوردگی

زنجبیل به عنوان یکی از کارآمدترین درمان برای مشکلات گوارش است. این امر منجر متراکم کردن دستگاه گوارش و کاهش سنگینی شکم می‌شود.مصرف زنجبیل درمان خوبی برای بزرگی و نفخ شکم به علت توانایی آن در دفع کردن گاز از روده است. ریشه زنجبیل، یک غده زیرزمینی است که بخشی از فرهنگ قدیمی آیورودا (طب سنتی هند) به شمار می‌رود. این گیاه جهت چندین درمان گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریشه زنجبیل بخشی جدایی ناپذیر از طب گیاهی و غذاهای آسیایی است. فوائد ریشه زنجبیل در سلامت فراوان است، به این دلیل که از چند خواص دارویی برخوردار است. خواص ریشه زنجبیل به عنوان تحریک کننده، ضد عفونی کننده، گوارشی، ضد نفخ، ضد التهاب، ضد درد، و غیره طبقه بندی می‌شود. زنجبیل دارای خواص دارویی در شکل خشک و در نیز در فرم تازه و خام است. نوشیدن چای آن گفته می‌شود که فوائد سلامتی بخش چندی داشته به این دلیل که راهی خوشایند جهت مصرف آنتی اکسیدان می‌باشد. چای زنجبیل یک درمان خانگی جهت رفع سرماخوردگی، آسم، گلودرد، آنفولانزا، برونشیت، تهوع و سوء هاضمه است

مصرف زنجبیل در سرماخوردگی

ابتلا به عفونتهای باکتریایی و ویروسی مجاری تنفسی که با نام کلی سرماخوردگی شناخته میشود،‌از شایعترین بیماریهایی است که در فصل زمستان و گاه در سایر فصول، افراد به آن سالی حداقل یک مرتبه مبتلا میشوند و برای چند روز تا یک هفته، فعالیتهای روزمره مبتلایان را تحت تاثیر خود قرار دهد. علائم سرماخوردگی در مراحل اولیه بیشتر شامل ترشحات رقیق و آبکی بینی و حلق، سوزش و خارش گلو و حلق، سرخی چشمها، التهاب حلق و گرفتگی بینی و صدا است.مصرف زنجبیل تازه باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود و به بدن کمک می‌کند تا توان بیشتری برای مقابله و پیشگیری از سرماخوردگی داشته باشد. زنجبیل تازه را می‌توان به عنوان مواد اولیه برای تهیه غذا در وعده‌های روزانه استفاده کرد و یا آن را به صورت دمنوش مصرف نمود. یکی از مهمترین خواص زنجبیل درمان سرماخوردگی های بسیار شدید به علت گرم و خشک بودن این گیاه است.خواص زنجبیل به طور خلاصه عبارتند از: پیشگیری از میگرن، جلوگیری از استفراغ، مشکلات گردش خون، درمان سرگیجه، آنفولانزا و سرماخوردگی، ناراحتی‌های معده، درمان تهوع ناشی از جراحی و شیمی درمانی، تسکین درد مفاصل و پیشگیری از سرطان به ویژه سرطان روده و سرطان معده.

خواص مفید زنجبیل در سرماخوردگی

زنجبیل از زمانهای دور مورد استفاده بوده و هنوز هم درطب سنتی نقش مهمی را ایفا می‌کند.مهم ترین ترکیبات زنجبیل شامل مواد بودار سوزاننده ای است که بیشتر اثرات اصلی آن مربوط به همین مواد استترکیبات اصلی آن شامل: انواع قندها (۵۰ تا ۷۰ درصد)، چربی ها ( ۳ تا ۱۸ درصد)اولئورزین(۴ تا ۵/۷درصد) و ترکیبات سوزاننده (۱ تا ۳ درصد) استیک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه(۶ گرم) حاوی ۵ کالری، یک گرم کربوهیدرات و مقدار بسیار جزئی چربی، پروتئینو فیبر می باشد.

مصرف اندازه زنجبیل در سرماخوردگی

مصرف بی رویه و زیاد این گیاه عوارضی را دارد و بر روی بیمارانی که مستعد خون ریزی معده و دارای سنگ کلیه صفرا هستند تاثیرات نامطلوبی خواهد داشت.به گفته محققان نباید بیشتر از 2 تا 3 گرم در روز زنجبیل مصرف کرد و می توان از نان ها و مواد غذایی دارای زنجبیل هستند نیز استفاده کرد.

زنجبیل در سرماخوردگی , خواص درمانی زنجبیل در سرماخوردگی , خواص زنجبیل , زنجبیل و سرماخوردگی

اگردر معرض ابتلا به بیماری حرکتی، به ویژه بیماری دریازدگی هستید زنجبیل یک موهبت واقعی برای شما است. زنجبیل یک راه کاملا بی‌خطر و موثرتر از داروهای تجاری معمول برای درمان استفراغ است. کمی از پودر زنجبیل می‌تواند تمام نشانه‌های بیماری مانند استفراغ، سرگیجه، تعریق سرد و تهوع از بین ببرد. زنجبیل همچنین یک موهبت برای زنان حامله در اوایل حاملگی است. خوردن زنجبیل خطر ناقص بودن جنین، عوارض جانبی و ضررهای بارداری را کاهش می‌دهد.

نوشیدن چای زنجبیل در سرماخوردگی

استفاده از چای زنجبیل هضم را آسان کرده و اثرات سودمندی در رفع تهوع خواهد داشت ، همچنین به عنوان درمانی سنتی برای سرماخوردگی ، گلودرد و آنفولانزا به کار می رود.در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی می توانید با زنجبیل چای های زیر را تهیه کنید و از پیشرفت سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کنید :

 1 . چای زنجبیل، عسل و آبلیمو :

یکی از دمنوشهای مفید برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و التیام علائم ناشی از سرماخوردن، دمنوش چای زنجبیل و عسل و آبلیمو است.عسل دارای اثر تسکین دهنده است و خارش گلو را آرام می‌کند. همچنین آبلیمو سرشار از ویتامین C بوده، به علاوه لیمو پر از فیتوکمیکال‌ها هم هست، این ترکیبات سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

برای تهیه این دمنوش به این صورت عمل کنید :

کتری را از آب پر کنید و بگذارید بجوشد.تا آب بجوشد، یک تکه ۲-۳ سانتی از ریشه زنجبیل را رنده کنید و یا از پودر زنجبیل استفاده کنید یک قمقمه آماده کنید. می توانید از لیوان مخصوص دم نوش یا قوری استفاده کنید.زنجبیل را در قمقمه بریزید.حدود ۴ قاشق غذاخوری آب لیمو در قمقمه بریزید.سه قاشق غذاخوری عسل هم استفاده کنید، در واقع با عسل چای را مزه‌دار می کنیم و اندازه آن به خودتان بستگی دارد.وقتی آب جوشید، داخل قمقمه بریزیدش.در قمقمه را ببندید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه در همین حالت بماند.محلول را داخل فنجان بریزید و لذت ببرید!با افزودن آب بیشتر به ترکیب چای می توان از تندی زنجبیل کاست.

2 . چای زنجبیل، عسل و آبلیمو + میخک:

چنانچه دچار سرماخوردگی شدهاید و در ضمن از مشکلات سینوس هم رنج می‌برید، میخک را به ترکیب زنجبیل، عسل و آبلیمو اضافه کنید، چرا که عسل و میخک در کنار هم تاثیر آرامش‌بخش فوق‌العاده‌ای برای بازکردن راه‌های سینوس و بینی دارند.با توجه به ارتباط مصرف زنجبیل و سرماخوردگی و تاثیر ان بر پیشگیری و بهبود علائم این بیماری، به طور کلی هر جا و هر زمان که اولین علائم سرماخوردگی را حس کردید، مصرف چای زنجبیل را آغاز کنید، مصرف زنجبیل تازه در اولین روز شروع سرماخوردگی، از بروز سرماخوردگی شدیدتر پیشگیری کرده، مصرف آن نه تنها آرامتان می کند بلکه سیستم ایمنی بدنتان را نیز تحریک کرده و شما را گرم میکند.

زنجبیل در سرماخوردگی , خواص درمانی زنجبیل در سرماخوردگی , خواص زنجبیل , زنجبیل و سرماخوردگی

زنجبیل به طور گسترده برای خواص ضدالتهابی آن شناخته می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که عوامل و عناصر فعال موجود در زنجبیل به اندازه یک داروی مسکن محبوب و موثر است. اگر شما از گرفتگی شدید قاعدگی رنج می برید زنجبیل را حتما باید استفاده کنید. همچنین برای از بین بردن سردرد، درد عضلانی، درد کمر و درد مفاصل کمک می کند. نوشیدن یک چای با یک تکه کوچک ریشه زنجبیل یک راه آسان برای کاهش سردرد و خواب عمیق است.برای کنار آمدن با درد عضلات پس از یک تمرین خوب، چند قطره از روغن زنجبیل را به وان حمام اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در آن بمانید.

موارد احتیاط برای مصرف زنجبیل در سرماخوردگی

روزانه بیش از ۲ میلی‌گرم زنجبیل خشک که معادل ۱۰ گرم زنجبیل تازه است مصرف نکنید.

در کودکان زیر دو سال نباید استفاده شود.

 مصرف زیاد زنجبیل موجب سوزش سردل می شود.

افرادی که سنگ کلیه دارند، باید قبل از مصرف زنجبیل حتما با پزشک خود مشورت نمایند.

اگر داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین و آسپیرین مصرف می کنید، زنجبیل نخورید

 مصرف زیاد زنجبیل ممکن است با داروهای قلبی و دیابت تداخل نماید.

مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی باید در حد متعادل باشد.

 مصرف زیاد زنجبیل ممکن است باعث اختلالات سیستم عصبی مرکزی گردد.

افشره‌ی خوراکی زنجبیل برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود. توجه داشته باشید که درمان‌های گیاهی نیز می‌توانند آسیب رسان باشند.

زنجبیل در سرماخوردگی

آخرین بروز رسانی در : شنبه 21 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.