مضرات و خواص نخود در بارداری و طب سنتی و رژیم لاغری

مضرات و خواص نخود در بارداری و طب سنتی و رژیم لاغری

نخود نخود ,نخود فرنگی,نخود سبز,نخود در بارداری،نخود در شیردهی،نخود در طب سنتی،خواص نخود برای لاغری توضیحاتی در مورد نخود آیا نخود برای شما خوب است؟ خاستگاه نخود، خاورمیانه است که به حدود …

خواص درمانی مصرف سماق و کبد چرب برای درمان این بیماری

خواص درمانی مصرف سماق و کبد چرب برای درمان این بیماری

خواص درمانی مصرف سماق و کبد چرب برای درمان این بیماری  سماق و کبد چرب ،سماق و چربی کبد،سماق کبد چرب،سماق برای کبد چرب،خواص سماق در کبد چرب،آیا سماق برای کبد چرب …

خواص و طرز تهیه روغن جوانه گندم برای چاقی صورت

خواص و طرز تهیه روغن جوانه گندم برای چاقی صورت

روغن جوانه گندم روغن جوانه گندم , روغن جوانه گندم برای دور چشم,روغن جوانه گندم برای چاقی صورت,روغن جوانه گندم برای پوست چرب,روغن جوانه گندم پوست توضیحاتی در مورد روغن جوانه گندم …

با فواید و خواص آلو سیاه برای دیابت بیشتر آشنا شوید

خواص آلو سیاه برای دیابت ، فواید و خواص آلو سیاه برای دیابت ، خواص آلو سیاه برای دیابت بارداری ، خواص آلو سیاه برای دیابت چیست ؟ ، آشنایی با خواص آلو سیاه برای دیابت ،خاصیت آلو سیاه برای دیابت ، مصرف آلو سیاه برای دیابت ، خواص آلو سیاه خشک برای دیابت ، خواص آلو برای دیابت

خواص آلو سیاه برای دیابت ، خواص آلو سیاه ، خواص آلو سیاه برای دیابت بارداری ، آلو سیاه برای دیابت

در این مطلب از سایت جسارت به خواص آلو سیاه برای دیابت می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.آلو سیاه یکی از میوه های مفید برای دیابت است پس توجه داشته باشید که هنگام انتخاب آلو به دنبال انواعی باشید که رنگ خوبی از گونه خود را داشته و قدری سفت هستند اما آلوهایی که در مقابل فشاری اندک ، کمی اثر نشان می دهند نیز خوب می باشند.از آلوهایی که هنگام فشردن خیلی سفت یا خیلی شل هستند ، رنگشان خوب نیست یا پوستی چروک ، کبود یا شکسته دارند اجتناب کنید.بهترین زمان چیدن آنها هنگام بلوغ است اما زمانیکه کاملاً نرسیده اند. 

خواص آلو سیاه برای دیابت

شاید جالب باشد بدانید که آلو به‌ عنوان یکی از میوه‌های نوبرانه بهاری با تنوع در رنگ، شکل و اندازه در بسیاری از نقاط دنیا تولید می شود. معروف‌ترین این گونه‌ها نوع ژاپنی آن است که به دو دسته زرنگ کم آب و پر آب و قرمز متمایل به ارغوانی تقسیم می‌شود. اندازه‌ آلو در سراسر جهان از سه تا 6 سانتی‌متر متغیر است. طعم آن از ترش تا شیرین متغیر بوده و به رنگ‌هــای زرد، سبز، قرمز و ارغوانی هستند.نام علمی آن «PRUNSSALICINA , PRUNUS DOMESTICA» و نام متداول آن آلو است.این گیاه بومی اروپا و آسیا به ‌شمار می‌آید، و نخستین‌بار در قرن 19 میلادی، گونه‌‌های متفاوت آن از سوی مهاجران از آسیا و اروپا به آمریکای شمالی منتقل شده است. براساس شواهد موجود، در زمان باستان، مردم آسیای میانه آلو را خشک کرده و مصرف می‌کردند.آلوی سیاه قدمت زیادی از لحاظ مصرف برای درمان بیماریها دارد

خواص آلو سیاه برای دیابت بارداری

در کتاب‌های «خواص دارویی میوه‌ها» و «خواص درمانی میوه‌ها» به ویژگی‌ها و خواص این میوه اشاره شده است.براساس محتوای کتاب «علم الادویه» استاد نظری: «آلوی سیاه از آلوی زرد قوی‌‌تر است . آلوی زرد از آلوی سرخ قوی‌تر است. هرچقدر اندازه‌اش بزرگتر باشد بهتر است.مسکن صفرا و حدت خون، ملین امعاء و صمغ آن لطافت‌بخش است. اگر برگ آن در دهان گردانده شود برای مشکلات لوزتین و زبان کوچک مفید است. آلوی ترش و شیرین، التهاب و حرارت قلب را تسکین می‌دهد.ملس (می‌خوش) آن در اخراج صفرا موثر است، در طبع‌های صفراوی مفید است، سردرد ناشی از گرمی و تب صفراوی و تشنگی را از بین می‌برد، غرغره جوشانده برگ آن نزله را از بین می‌برد.»

خواص آلو سیاه برای دیابت ، خواص آلو سیاه ، خواص آلو سیاه برای دیابت بارداری ، آلو سیاه برای دیابت

در طب چینی، آب آلو به‌عنوان «اکسیر صبحانه» جهت سم‌زدایی وشادابی بدن بعد از خواب توصیه شده است.در کتاب‌های طب سنتی، نیز آلو به‌عنوان یکی از منابع غنی پتاسیم معرفی شده است.تحقیقات انجام گرفته در سال‌های اخیر تاثیر پتاسیم را در کاهش فشار خون نشان داده‌ است. سدیم کم آلو در کنترل فشار خون موثر است.

خاصیت آلو سیاه برای دیابت 

یکی دیگر از ترکیبات قابل توجه در این میوه فیبر است. فیبرها سبب کاهش سرعت جذب مواد مغذی به ویژه قندها شده و  در عین حال میزان حساسیت به انسولین را نیز افزایش می‌دهند. بنابراین مصرف آلو می‌تواند در کنترل قند‌خون نیز موثر باشد.یکی از شناخته شده‌ترین خواص آلو، تاثیر آن در پیشگیری از یبوست به دلیل وجود فیبر در این میوه است.در این مورد آلو از دو طریق عمل می‌کند: فیبر آلو از طریق باکتری‌های روده بزرگ تخمیر و در افزایش حجم مدفوع تاثیر گذار است. بنابراین دیواره‌ ‌عضلانی روده، حاوی مواد بیشتری است که روی آن‌ها کار کند و در نتیجه، سرعت و قدرت انقباضات آن بیشتر شده و خروج سریع‌تر مواد زاید را سرعت می‌بخشد.آلو حاوی ویتامین های آ- ب – ب۲- ب ۶ پ پ – ث و عناصری مثل کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن فلوئور و گوگرد میباشد.آب و فیبر بسیار زیاد این میوه نیز از مهمترین خصوصیات آن است. در تابستان به علت تعریق فراوان و از دست دادن آب؛ بدن بیشتر از قبل به مایعات نیاز دارد که این میوه نیز مانند دیگر میوه‌های تابستانی گزینه مناسبی است.مصرف این میوه برای اشخاصی که مبتلا به انگل معده، جوش های تازه و مترشح، گلودرد، ورم کلیه، سنگ کلیه، کم خونی، یبوست، خشکی معده، نقرس، اسید اوریک، چربی خون، تصلب شرائین، سرطان، جوش سیاه، اوره ، خارش پوست، سردرد، ترک لب و دهان و بدبوئی آن، آرتروز، تلخی دهان، ناراحتی های عصبی و کبدی، چسبندگی پلاکتهای خون ، استسقاء و مسمومیت می باشند مفید است.

خواص آلو سیاه برای دیابت ، خواص آلو سیاه ، خواص آلو سیاه برای دیابت بارداری ، آلو سیاه برای دیابت

بر طبق آن چه درباره خواص آلو تالیف شده است، آلو و آب‌آلو حاوی مشتقات ماده‌‌ای به‌نام «هیدروکسی فنیلیاتین» هستند که عضلات صاف دیواره‌ روده‌ بزرگ را تحریک می‌کند.این تحریک موجب افزایش فعالیت در روده‌ بزرگ می‌شود که این امر نیز به افزایش سرعت حرکت مدفوع کمک می‌کند.

خواص آلو سیاه برای دیابت

به گزارش انجمن دیابت آمریکا، ۲۵,۸ میلیون آمریکایی به دیابت مبتلا هستند و تا سال ۲۰۲۰ نیمی از مردم آمریکا به این بیماری مبتلا خواهند شد.دیابت باعث می شود قند خون بالا رفته و دو نوع است، نوع اول و دوم .باید دیابت کنترل شود در  غیر این صورت نارسایی کلیه، آسیب های عصبی، کوری، حمله قلبی، سکته مغزی، گردش خون ضعیف، کاهش شنوایی و  بسیاری بیماری های دیگر منجرمی شود.شیوه زندگی سالم  شامل  رژیم غذایی، ورزش، و خواب مناسب، کاهش استرس ، نقش مهمی در کنترل قند خون ایفا می کند. رژیم غذایی دیابت باید غذاهای سرشار از مواد مغذی، کم چرب،  ​​کالری پایین باشد. همانطور که میوه ها شیرین هستند، اغلب مردم فکر می کنند که یک فرد دیابتی باید از خوردن آنها بپرهیزند. اما چند میوه معرفی میکنیم که برای دیابتیها فایده دارد شامل ویتامین ها , مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی است که باید به رژیم غذایی بیافزایید بعضی از میوه ها برای بیماران دیابتی می باشد. علاوه بر این، بیماران دیابتی  نیاز دارند شاخص قند خون را کنترل کنند.سیب ، گیلاس ، آلو سیاه ، آووکادو ، توت فرنگی ، پرتقال ، گلابی ، کیوی از میوه هایی هستند که در کنترل دیابت موثر هستند.
آلو سیاه، قند خون را کنترل میکند. وجود آنتوسیانین، اسید الاژیک و تانن  در آلو  باعث می شود این میوه  برای افراد دیابتی  بسیار مفید باشدتشنگی و تکرر ادرار از مشکلات  شایع در میان افراد مبتلا به دیابت است. همراه با این میوه، برگ، آن هم استفاده شود مقدار مصرف:نصف فنجان آلو در روز توصیه میشود تا زمانی که تازه آن وجود دارد تازه استفاده شود در غیر این صورت خشک شده آن استفاده شود.

خواص آلو سیاه برای دیابت ، خواص آلو سیاه ، خواص آلو سیاه برای دیابت بارداری ، آلو سیاه برای دیابت

آلوسیاه خشک به دلیل ترکیبات منحصر به فردی که دارد، برای بیماران دیابتی و رژِیم های لاغری مناسب است. مصرف این میوه خشک شده قبل از صرف غذا به افزایش حس سیری و کاهش حجم غذای دریافتی کمک می کند. آلوسیاه خشک مقدار بالایی فیبر، سوربیتول و فروکتوز دارد، اما باعث افزایش سریع سطح قندخون یا سطح انسولین بعد از مصرف نشده و انتخاب خوبی برای بیماران دیابتی است. همچنین هر عدد آلو سیاه خشک ۲۴ کالری و۵.۷ گرم کربوهیدرات دارد.

خواص آلو سیاه برای دیابت

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 25 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.