همه چیز در مورد خواص و مضرات کاکائو و شکلات

همه چیز در مورد خواص و مضرات کاکائو و شکلات

همه چیز در مورد خواص و مضرات کاکائو و شکلات  مضرات کاکائو ،مضرات کاکائو برای کودکان،مضرات کاکائو در بارداری،مضرات کاکائوی تلخ،مضرات کاکائو برای خانم ها،مضرات کاکائو برای زنان باردار،مضرات کاکائو در دوران …

همه چیز درباره روغن کانولا

همه چیز درباره روغن کانولا

همه چیز درباره روغن کانولا خواص روغن کانولا,فواید روغن کانولا,روغن کانولا درمانی,خاصیت روغن کانولا,خواص روغن کانولا درمانی,خواص روغن کانولا برای پوست,خواص روغن کانولا برای مو,خواص روغن کانولا برای جوانی,خواص روغن کانولا برای …

مضرات و خواص نخود در بارداری و طب سنتی و رژیم لاغری

مضرات و خواص نخود در بارداری و طب سنتی و رژیم لاغری

نخود نخود ,نخود فرنگی,نخود سبز,نخود در بارداری،نخود در شیردهی،نخود در طب سنتی،خواص نخود برای لاغری توضیحاتی در مورد نخود آیا نخود برای شما خوب است؟ خاستگاه نخود، خاورمیانه است که به حدود …

آب توت فرنگی

آب توت فرنگی ,آب توت فرنگی برای پوست,آب توت فرنگی خواص,آب توت فرنگی بستنی,آب توت فرنگی در بارداری,اب توت فرنگی به انگلیسی,آب توت فرنگی

آب توت فرنگی

توضیحاتی در مورد آب توت فرنگی

نام های دیگر توت فرنگی ، چیلک، چلیک یا چیالک جنگلی، چَلَم و شالکَه هستند.♥ گیاهی است نهان‌دانه از تیرهٔ گل سرخ است. رشد این گیاه علفی پایا در آب و هوای معتدل گرم و در بستر غنی از گیاخاک و خاک اسیدی بسیار خوب است. گل‌های توت‌فرنگی نسبت به سرما به شدت حساس هستند ولی عطر و طعم نهنج (قسمت خوراکی گیاه) با انجماد از بین نمی‌رود. توت فرنگی به‌دلیل دارا بودن فیتو کمیکال، اثرات مثبت بسیاری بر روی مغز می‌گذارد و می‌تواند اثرات نامطلوب پیری بر مغز را کاهش دهد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد طرز تهیه و خواص آب توت فرنگی برای پوست در بارداری صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

تاریخچه توت فرنگی

توت‌ فرنگی میوه‌ای نسبتاً جدید است که تا ۲۵۰–۳۰۰ سال قبل به این شکل امروزی وجود نداشت و بیشتر موارد استفاده دارویی داشته است و خورده نمیشده است. در قرن چهاردهم در فرانسه توت فرنگی‌های وحشی از جنگل به زمین زراعتی منتقل شد و از آن به عنوان یک گیاه اهلی استفاده گردید. در جنگلهای شمال ایران توت فرنگی وحشی به طور فراوان یافت می‌شود. به‌نظر می‌رسد که اولین رقم اصلاح شده در زمان صدارت اتابک اعظم از فرانسه به ایران آمد و به نام اتابکی خوانده شد.

خواص توت فرنگی

ویتامین C در توت فرنگی تولید کلاژن را افزایش می دهد و ضد پیری است، پوست را صاف می کند و اثر ضد پیری دارد. همچنین مطالعات نشان داده است که عصاره آن دارای آنتوسیانین فراوان است و بدن را در مقابل اشعه ماورای بنفش محافظت می کند. کاهش فشار خون بالا توت فرنگی غنی از پتاسیم و منیزیم است، که هر دو از طریق وازودیلاتور هستند، به این معنی که آنها فشار خون بالا و استحکام شریان ها و رگ های خونی را کاهش می دهند. این امر جریان خون را به قسمت های مختلف بدن را تسهیل می کند و باعث می شود اندام ها با تمام توان خود فعالیت کنند. درمان آرتروز و نقرس توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها و سم زدایی ها است که به کاهش آرتروز و درد ناشی از نقرس کمک می کند. آنها همچنین در جلوگیری از علائم آرتریتی مانند انحطاط عضلات و بافت ها، خشک شدن مایعات روان کننده در مفاصل و تجمع مواد سمی و اسیدهای (مانند اسید اوریک) در بدن کمک می کنند. کاهش وزن توت فرنگی تولید آدیپونکتین و لپتین را افزایش می دهد که هر دو هورمون های چربی سوزی هستند. آنها به کاهش اشتها، کاهش قند خون و کاهش وزن و چربی کمک می کنند که این همه باعث کاهش وزن می شود. سکته مغزی قدرت ضد التهابی آنتی اکسیدان ها در توت فرنگی کمک می کند تا تشکیل لخته های خون که با سکته مغزی مرتبط هستند کاهش یابد. یبوست

مصرف توت فرنگی برای قلب

مصرف منظم آنتوسیانین نوعی فلانوئید که در خانواده توت ها موجود است، خطر حمله قلبی را تا 32 درصد در زنان جوان و میانسال کاهش میدهد. همچنین کوئرستین، نوعی دیگری فلانوئید که در توت فرنگی موجود است، یک ضدالتهاب طبیعی بوده و تصلب شریان را کاهش داده و در تحقیقاتی که برروی حیوان ها انجام شد، آسیب ناشی از کلسترول بد خون (LDL) را کاهش داد. همچنین ممکن است کوئرستین خواص ضدسرطانی نیز داشته باشد، با اینحال تحقیق بیشتری در اینباره لازم می باشد. نتنها پتاسیم و فیبر موجود در توت فرنگی برای قلب مفید است، بلکه تحقیقات نشان داده است که توت فرنگی باعث کاهش نوعی آمینواسید که به لایه داخلی رگ ها آسیب می رساند، می شود.

مصرف توت فرنگی در بارداری

دریافت میزان کافی اسید فولیک برای زنان باردار لازم می باشد و توت فرنگی حاوی مقادیر مناسبی فولیک اسید است.توت فرنگی منبع خوبی از فولات است، نوعی ویتامین B که برای زنان باردار یا کسانی که قصد آبستن شدن دارند، ضروری است. فولات در مراحل اولیه‌ی بارداری برای رشد مغز، جمجمه و نخاع نوزاد و برای جلوگیری از بروز نقایص خاصی مانند اسپینا بیفیدا (شکاف‌مهره) حیاتی است.

مضرات توت فرنگی

توت فرنگی یکی از میوه هایی است که مقادیر زیادی سم و آفت کش برروی آن استفاده می شود. برای اطمینان از سالم بودن میوه ای که میخورید از انواع ارگانیک آن استفاده نمایید. اگر قادر به خرید محصولات ارگانیک نیستید، مصرف توت فرنگی را ترک نکنید چراکه هنوز هم خاصیتی بسیار بیشتر از خطراتش در پی دارد. بتابلاکر ها، داروهایی هستند که برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عموما تجویز شده و باعث بالا رفتن سطح پتاسیم خون می شوند. میوه ها و خوراکی های حاوی پتاسیم زیاد میبایست به اندازه و مناسب مصرف شوند. مصرف مقادیر بالای پتاسیم می تواند برای افرادیکه کلیه شان بخوبی عمل نمی کند، مضر باشد.

نوشیدنی با آب توت فرنگی

مواد لازم نوشیدنی توت فرنگی 1 پیمانه آب سرد 1 پیمانه آب لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری شکر 1 تا 2 قاشق غذاخوری عصاره وانیل 1 قاشق مرباخوری . توت فرنگی ها را به قطعات باریک می بریم و شکر و وانیل را کم کم روی آن می ریزیم. توت ها را به مدت 2 ساعت در یخچال می گذاریم. توت فرنگی ها را با آب سرد و آب لیموی تازه در مخلوط کن خوب هم می زنیم. مقداری از آن می چشیم که اگر میزان شکر کم بود، مقداری اضافه کنیم. سپس آن را در لیوان ها ریخته و سرو می کنیم. 

فواید آب توت فرنگی

1)تصفیه کننده خون،قلیایی کننده خون،تب بر،ادرار آور،زیادکننده شیرمادر،تقویت کننده وشادی آور می باشد. 2)کلیه ها را تقویت وموجب تقویت لثه ها وشفافیت و زیبایی پوست می شود. 3)نوشیدن آب رقیق شده توت فرنگی قبل ازغذا موجب تحریک اشتها می شود. 4)به افرادی که مبتلا به کم خونی ودچار کلسترول بد خون می باشد،توصیه شده است که از آب توت فرنگی استفاده نمایند. 5)موجب تقویت اعصاب ورفع خستگی می شود. 6)در درمان وجلوگیری از رماتیسم ،گلو درد چرکی ،نقرس ، اسید اوریک ،سل ، سرفه ، ناراحتی های کیسه صفرا ، سرطان و تصلب شرایین می تواند مفید و موثرواقع شود.

آب توت فرنگی و سرطان

برخی از مواد مغذی موجود در آب توت فرنگی- مانند ویتامین C و فولات- با مبارزه با پیشرفت سرطان، سلامت بلند مدت را افزایش می‌دهند. فولات در سوخت و ساز اسید نوکلئیک – اساس DNA- به بدن کمک کرده و متیل دار شدن ژن را تنظیم می‌کند، فرآیندی که برای تنظیم فعالیت ژن ضروری است. به گفته موسسه لینوس پائولینگ، متیل دار شدن غیرطبیعی ژن در پیشرفت سرطان کمک می‌کند و یک رژیم سرشار از فولات با خطر پایین‌تر برخی از انواع سرطان در ارتباط است. ویتامین C مانند یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند- نوعی ماده شیمیایی که در برابر رادیکال‌های آزاد عامل سرطان از سلول‌ها محافظت می‌کند؛ درست مانند فولات، رژیم غذایی سرشار از ویتامین C نیز، خطر سرطان را کاهش می‌دهد. به گفته موسسه دارو، هر فنجان آب توت فرنگی، تمام ویتامین C مورد نیاز روزانه شما و ۱۶ درصد فولات روزانه را تامین می‌کند.

آب توت فرنگی و درمان زخم

افزودن آب توت فرنگی به رژیم غذایی، قدرت بافت را افزایش می‌دهد. ویتامین C تاثیرگذار آن، تولید کلاژن را تقویت می‌کند، بنابراین بدن شما می‌تواند کلاژن مورد نیاز خود برای حفظ بافت‌ها را تولید کند. همچنین با شکاف پوست، پارگی رگ‌های خونی و ضعیف شدن استخوان که می‌توانند علائم کمبود ویتامین C باشند، مبارزه می‌کند. منگنز، از تولید کلاژن حمایت کرده و نقش مهمی در کمک به بهبود جراحت ایفا می‌کند. به گفته موسسه دارو، یک فنجان آب توت فرنگی، ۵۶ درصد مصرف مجاز روزانه ویتامین C مورد نیاز زنان و ۴۳ درصد برای مردان را تامین می‌کند.

آب توت فرنگی و تقویت مغز

آب توت فرنگی از سلامت سیستم عصبی محافظت می‌کند. هر وعده از آن، حاوی ۱۳ گرم قند طبیعی- یک منبع انرژی که به عملکرد سلول‌های مغز کمک می‌کند- است.. ویتامین C موجود در آب توت فرنگی، به تولید نوروپینفرین- یک پیام رسان عصبی، یا یک ماده شیمیایی درگیر در ارتباط عصبی- کمک می‌کند و مس موجود در آن در تولید پیام رسان‌های عصبی دیگر نقش دارد. مس، به مغز شما اجازه می‌دهد که پیام رسان‌های عصبی را متابولیز کند و به ساخت میلین- یک ماده چرب مورد نیاز برای عملکرد عصبی- کمک می‌کند. به استناد موسسه دارو، هر فنجان آب توت فرنگی، ۱۲۵ میکروگرم مس و ۱۴ درصد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند.

کاربرد آب توت فرنگی

چیزی که در مورد آب توت فرنگی از قلم افتاد، فیبر مفید آن است. اگرچه آبمیوه‌گیری‌ها، در فرآیند آبمیوه‌گیری، باعث از بین رفتن فیبر آن می‌شوند، اما باز هم می‌توانید با استفاده از آب توت فرنگی، از خواص قلبی عروقی فیبر بهره‌مند شده و به وعده‌های غذایی سرشار از فیبر خود، طعم بدهید. از آن برای طعم پایه اسموتی استفاده کنید- ترکیبی از آب توت فرنگی، توت‌های منجمد، ماست یونانی و بذر کتان که یک وعده غذایی مغذی با رنگ قرمز روشن به شما می‌دهد. همچنین، آب توت فرنگی را با سرکه بالزامیک و روغن زیتون فوق بکر ترکیب کرده تا سسی برای اسفناج یا دیگر سبزیجات برگ‌دار تیره درست کنید.

طرز تهیه آب توت فرنگی

طرز تهیه: آب توت فرنگی را از میوه های تازه آن می توان تهیه نمود. مقدار مصرف: روزانه یک لیوان و با در نظر گرفتن طبع فرد تا سه لیوان در روز نیز می توان آن را آشامید. توجهات در مصرف: توت فرنگی طبع سردی دارد و مصرف بیش از حد آن برای افراد سرد مزاج توصیه نمی شود.

توت فرنگی و شیر

مواد لازم نوشیدنی توت فرنگی و شیر برای 2 نفر : مواد لازم اندازه مقدار / کالری توت فرنگی 1/5 لیوان 100 گرم / 35 کالری شیر 1/5 لیوان 100 گرم / 110 کالری عسل یک قاشق غذا خوری 100 گرم / 288 کالری . توت فرنگی را کاملاً بشویید و در ظرف لعابی یا بلوری به کمک گوشتکوب بکوبید. عسل و شیر را به آن اضافه کنید. با مخلوط کن برقی روی درجه کم یا همزن دستی خوب بزنید. سپس سرو کنید. در صورت تمایل می توانید این آشامیدنی را با قدری خامه میل کنید. نکات تغذیه ای : *. توت فرنگی دارای مواد معدنی مثل آهن و آهک، منیزیم، ید ، برم، فسفر و مقدار زیادی پتاسیم است وبرای مبتلایان به نقرس و بیماری قند مفید است. از مهمانان خود با این نوشیدنی گوارا در فصل تابستان پذیرایی کنید. توت فرنگی ضد یبوست و ضد رماتیسم است.

آنتی‌اکسیدان‌ها و فیتوکمیکال های توت فرنگی

تنوع زیاد آنتی‌اکسیدان‌ها و فیتوکمیکال های (مواد شیمیایی گیاهی) موجود در توت‌فرنگی به مبارزه با بیماری‌های التهابی مانند استئوآرتریت (آرتروز)، آسم، سرطان و آترواسکلروز کمک می‌کند. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط مدرسه‌ی بهداشت عمومی هاروارد، توت فرنگی می‌تواند سطح پروتئین واکنش سی (CRP) را که باعث ایجاد التهاب می‌شود، کاهش دهد. مشاهده شد که زنانی که ۱۶ توت فرنگی یا بیش‌تر در هفته می‌خورند ۱۴٪ کم­تر در معرض خطر ابتلا به CRP بودند.

توت فرنگی برای چشم ها

مصرف سه وعده یا بیش‌تر از سه وعده توت فرنگی در روز می‌تواند خطر دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه‌ی زرد) را که منجر به از دست دادن بینایی می‌شود، کاهش دهد. خواص آنتی‌اکسیدانی توت فرنگی به جلوگیری از آب مروارید کمک می‌کند، اختلالی که با تار شدن عدسی چشم شروع می‌شود و می‌تواند منجر به نابینایی در زمان پیری شود. ویتامین C موجود در توت فرنگی به تقویت قرنیه و شبکیه‌ی چشم کمک می‌کند و همچنین از آن­ها در برابر اشعه UV شدید که می‌تواند به پروتئین موجود در عدسی چشم آسیب برساند، محافظت می‌کند.

توت فرنگی برای مغز

وقتی که پای سلامت مغز در میان باشد، غذاهای زیادی نیستند که بتوانند به اندازه‌ی توت‌فرنگی موثر باشند. * توت‌فرنگی چه‌طور چنین تاثیری دارد؟ این تاثیر توت‌فرنگی نیز با آنتی‌اکسیدان‌ها مرتبط است. توت‌فرنگی به خاطر میزان فراوان آنتی‌اکسیدان‌هایش، از سلول‌های مغز در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین مسیرهایی را که نورونهای مغز با یکدیگر در ارتباط هستند، تغییر می‌دهند. این موارد در نهایت منجر به بهبود سلامت مغز می‌شود. مطالعه‌ی انجام شده توسط محققان هاروارد در بیمارستان بریگهام و زنان نشان داد که مصرف توت‌فرنگی می‌تواند زوال حافظه را در زنان مسن در طول زمان به تاخیر بیندازد. این مزیت را می‌توان به حضور فلاونوئیدها در توت‌فرنگی نسبت داد. همچنین مشخص شد که افزایش مصرف آنتوسیانیدین‌ها به کاهش سرعت حافظه کمک می‌کند. بر اساس مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه تافتس و دانشگاه مریلند بالتیمور، بیشتر بیماری‌های مغزی (از جمله آلزایمر و پارکینسون) به علت افزایش پروتئین سمی خاصی ایجاد می‌شود. اما ثابت شده‌است که مصرف توت‌فرنگی مکانیسم طبیعی تغذیه‌ی مغز (اتوفاژی یا خودخواری نیز نامیده می‌شود) را بهبود می‌دهد، و به این ترتیب تجمع این پروتئین را کاهش می‌دهد. چگونه باید از توت‌فرنگی برای این منظور استفاده کنیم؟ یک فنجان توت‌فرنگی خام را به عنوان یک میان‌وعده‌ی سبک بخورید. حتی یک اسموتی خنک توت‌فرنگی نیز برای مغز شما مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید : آب گریپ فروت ♥ آب زنجبیل ♥ آب زغال اخته ♥ آب سیبآب نارگیل

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.