خوراکی های سنتی برای پیشگیری از آلزایمر

خوراکی های سنتی برای پیشگیری از آلزایمر

خوراکی های سنتی برای پیشگیری از آلزایمر آلزایمر,بیماری آلزایمر,آلزایمر در بارداری,علائم آلزایمر,درمان آلزایمر,درمان آلزایمر با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان آلزایمر,آلزایمر را چگونه درمان کنیم,آلزایمر در کودکان,آلزایمر در بزرگسالان,آلزایمر در نوزادان,آلزایمر …

عوارض و ترکیبات و موارد مصرف قرص تنوئید ریتارد اصلی

عوارض و ترکیبات و موارد مصرف قرص تنوئید ریتارد اصلی

قرص تنوئید قرص تنوئید ,قرص تنوئید ویکی پدیا,قرص تنوئید ریتارد قیمت,قرص تنوئید ریتارد داروخانه,قرص تنوئید ریتارد,قرص تنوئید ریتارد ویکی پدیا,قرص تنوئید ریتارد چیست,قرص تنوئید قیمت,قرص تنوئید برای لاغری,قرص تنوئید ریتارد عوارض,قرص لاغری …

علت و درمان بواسیر و خونریزی شدید در این بیماری

علت و درمان بواسیر و خونریزی شدید در این بیماری

علت و درمان بواسیر و خونریزی شدید در این بیماری علت و درمان بواسیر و خونریزی شدید در این بیماری در سایت جسارت. بواسیر و خونریزی ،بواسیر+خونریزی،بواسیر خونریزی دهنده،بواسیر خونریزی شدید،بواسیر بدون …

مضرات و خواص تخم گشنیز و سرماخوردگی درمان خانگی

تخم گشنیز و سرماخوردگی,تخمه گشنیز,تخمه گشنیز,خواص تخمه گشنیز,خاصیت تخمه گشنیز,فواید تخمه گشنیز,خواص تخمه گشنیز,سرماخوردگی درمان خانگی,درمان سرماخوردگی خانگی کودکان,درمان سرماخوردگی خانگی کودک,سرماخوردگی درمان گیاهی,سرماخوردگی و درمان خانگی,سرماخوردگی نوزاد درمان خانگی,درمان سرماخوردگی گیاهی کودکان, تاثیر تخم گشنیز و سرماخوردگی , خواص تخم گشنیز و سرماخوردگی , مصرف تخم گشنیز و سرماخوردگی , خوردن تخم گشنیز و سرماخوردگی

تخم گشنیز و سرماخوردگی , تخمه گشنیز , تخمه گشنیز , خواص تخمه گشنیز

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات و خواص تخم گشنیز و سرماخوردگی درمان خانگی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

 سرماخوردگی، مرض معمولی و بسیار متداولی است که احتمال ابتلا بدان در همه فصل های سال هست. شایع ترین راه انتقال این بیماری، دست دادن است و ویروس مرض مستقیما به وسیله آب دهان و دماغ بیمار هنگام عطسه و سرفه سرایت می کند. خطر بیماری یادشده بیشتر از این جهت است که فرد مبتلا، مرضش را دست کم می گیرد و در مراقبت و درمان کوتاهی می کند در حالی که سهل انگاری وی پیامدهای وخیمی دارد. چنانچه سرماخوردگی به درازا انجامد، امکان دارد با افزوده شدن باکتری ها، شخص به گلودرد یا سینوزیت باکتریایی دچار شود. افزون بر این، به علت تضعیف دستگاه ایمنی بدن، تن انسان مستعد ابتلا به دیگر بیماری ها می گردد. از نشانه های بیماری مزبور، کسالت، فرسودگی، بی اشتهایی، لرز، تهوع، برآمدگی و التهاب گلو، سردرد (در قسمت ابروها و پیشانی)، دردهای عضلانی پشت سر و گردن، درد کمر، مفاصل و احساس سنگینی در ناحیه چشم هاست و گاه موجب

تخم گشنیز و سرماخوردگی

از اواسط تابستان تا اواسط پاییز گیاه گشنیز، چترهای گل زیبا و به رنگ سفید و گاهی صورتی شکوفه می کنند و بویی شبیه ساس توت می دهند، همین گل ها سپس به میوه های سبز یا همان تخم گشنیز تبدیل می شوند که به محض رسیدن، از گیاه جدا می شوند و می ریزند. این دانه ها حاوی مواد چرب و مواد پروتئیک، مواد سلولزی، پتاسیم، کلسیم، ویتامین ث و آ و اسانس می باشند. گشنیز از نظر حکمای طب سنتی دارای خواص ضدعفونی کننده مجاری ادراری، نیرو دهنده، مقوی مغز و قلب و معده، قاعده آور، ضد صرع، خواب آور، محلل غذا، ضد کرم، محرک اشتها، ضد افسردگی و وسواس، ضد سردرد، کاهش میل جنسی، ضد استفراغ، هضم کننده غذا، ادرار آور، ضد تشنج است. 

بیشتر بخوایند :

گشنیز خشک

تخم گشنیز و لاغری

تخم گشنیز در بارداری

تخم گشنیز و سرماخوردگی , تخمه گشنیز , تخمه گشنیز , خواص تخمه گشنیز

گفتنی است که در واقع با بیمار شدن یک شخص بزرگسال، تمام اموری که به وسیله او چه در خانه و چه در اجتماع انجام می پذیرفته است، مسکوت مانده و یا با همان کیفیت قبلی صورت نمی گیرد. بیمار شدن کودک هم چندین بزرگسال را درگیر می کند. به این ترتیب، نهایتا شرایط زندگی از وضع عادی خود خارج می شود؛ بنابراین به منظور رهایی هر چه سریع تر از بستر هر بیماری، در کنار درمان پزشکی با استفاده از داروهای شیمیایی و دستورات حاشیه ای، راههای دیگری نیز هست که کاربردشان نه تنها بی ضرر است بلکه در تسریع بهبودی نیز بسیار سودمند می باشد.

تخمه گشنیز

اگر تازه آن با شکر مصرف شوند اشتها آور و خواب آور و ضد تخمه (بدبویی آروغ و فساد غذا در معده) و پودر دانه اش ضد التهاب معده می باشد.  گشنیز در موارد وسواس و هیستری، رفع خفقان، بیماری های عفونی مختلف و تب مورد استفاده قرار می گیرد. برگ گشنیز بیشتر به صورت تازه، یکی از پر طرفدارترین سبزیجات است. میوه گشنیز یکی از مهمترین منابع اسانس در صنایع دارو سازی و آرایشی و بهداشتی است، تخم گشنیز دارای اثر ضد میکروب و درد و نفخ، ضد اسپاسم، مقوی معده، محلل غذا، اشتها آور، ضد درد سینوزیت و گوش و چشم و دندان است. در مواردی که مسمومیت بر اثر پیدایش تخمیرهای عفونی در روده پیش می آید، با خاصیت ضد باکتری که دارد، اثر مفید ظاهر می گردد. در طب قدیم برای سردرد و سینه درد و سرفه و آسم، اغلب آن را در چپق می ریختند و می کشیدند.

تخم گشنیز و سرماخوردگی , تخمه گشنیز , تخمه گشنیز , خواص تخمه گشنیز

مهار دمای بدن هر چند ساعت یک بار، در حین این مرض به ویژه مراحل آغازین آن ضرورت دارد. همان گونه که آگاهید، درجه حرارت طبیعی بدن انسان 37 درجه سانتی گراد است؛ در نتیجه دمای بدن، هر چه از این مقدار فزون تر گردد، تب شمرده می شود. همین که میزان اضافی از دمای بدن را بر روی درجه ملاحظه کردید، سعی کنید آن را پایین آورده و در واقع به حال طبیعی درآورید و از دست زدن به کارهایی که این دما را می افزاید، خودداری ورزید. مثلاً پوشیدن پوشاک گرم توسط بیمار، انداختن چند لحاف و پتو بر روی وی و استراحت در نزدیکی منبع گرمازایی متمرکز چون شومینه و بخاری همگی از جمله عوامل فزاینده دمای بدن هستند و هنگامی که دمای بدن به 40 درجه و یا بیشتر برسد، در افراد مخصوصا کودکان بس خطرناک بوده و امکان دارد تشنج آفرین شود. از همین رو، در صورت بروز تب زیاد، همزمان با مراجعه به پزشک و انجام توصیه هایش، جامه اضافی مریض را از تن در آورده و سعی کنید درجه حرارت بدن وی را به شیوه های میسر، مانند خیس کردن حوله و یا اسفنج در آب خنک و یا محلول آب و الکل و تماس با بخش هایی از بدن مریض همانند پیشانی و یا شستشوی پای بیمار در یکی از مایعات مزبور، بکاهید. در تحت پاره ای شرایط، حتی نیاز به لخت کردن بیمار خاصه بچه ها (البته در هوای مناسب اتاق از نظر دما) وجود دارد. وانگهی، آشامیدن مایعات گوناگون مشتمل بر آب، آب میوه، چای و دفع پی در پی ادرار در کاستن از دمای بدن وی اثر دارد.

تاثیر تخم گشنیز و سرماخوردگی

     از گرد دانه گشنیز به میزان ۲ تا ۵ گرم مخلوط با عسل و یا دم کرده ۱۰ تا ۳۰ گرم آن به همراه مقداری قند استفاده درمانی می شود. تخم گشنیز را بکوبید و در سرکه خیس کنید و بر سر بمالید، برای سردرد که از حرارت تولید شده باشد مفید است. برای تسکین دردهای عصب صورت اثر قاطع و حتمی دارد، در این مورد باید سر و صورت را با دم کرده تخم گشنیز بخور دهند. خوردن زیاد تخم یا برگ گشنیر و اسانس میوه و حتی شیره گیاه باعث نسیان، خواب های پریشان و لکنت زبان و کندی ذهن می شود و ایجاد نوعی مستی توام با خستگی مفرط منجر به خواب عمیق و حالاتی نظیر گنگی و بی حسی پیش می آورد و ممکن است در خاتمه موجب ورم معده و روده و پیدایش خون در ادرار و نفریت حاد گردد.

تخم گشنیز و سرماخوردگی , تخمه گشنیز , تخمه گشنیز , خواص تخمه گشنیز

چون منابع گرمازا مخصوصا از نوع متمرکز از قبیل شومینه و بخاری، هوا را خشک می کنند، همیشه رطوبت ضروری در محیط را با نهادن کاسه و یا کتری پر آب بر روی اجاق گاز و یا بخاری و در صورت وجود بیمار در خانه با افزودن اندکی محلول اکالیپتوس در آن تأمین کرده و یا اگر دستگاه بخور دارید ، از آن برای مرطوب ساختن هوای فضای خانه مخصوصا اتاق بیمار استفاده کنید. اما برای اینکه بخارات و هوای گرم، فزون تر و مستقیما از مجاری تنفسی وارد بدن بیمار شود، بهتر این است که با انداختن حوله ای بر روی سرش و نیز ظرف جوشان محتوی آب و یا آمیخته ای از مواد گوناگون در آب و تنفس عمیق تا هر چند دقیقه که می تواند، این بخارات را به دستگاه تنفسی خویش وارد کند.

خواص تخم گشنیز و سرماخوردگی

درمان درد گوش : یک قاشق غذاخوری پودر تخم گشنیز را در یک لیوان آب بجوشانید و گوش را بخور دهید و این فرآورده را صبح، ظهر، شب تا بهبودی کامل تکرار کنید.  درمان پوستی : جهت رفع خارش و آلرژی و رفع کهیر و اگزما مقداری گشنیز تازه را پس از شستن، نرم کوبیده و با مقداری پودر نان خشک مخلوط کرده بر پوست بمالید.  دستگاه ادراری : یک قاشق پودر تخم گشنیز را تناول کرده یا در یک استکان آبجوش دم کرده و میل کنید، این دارو اثر آنتی بیوتیک دارد، بنابراین تمام ناراحتی های دستگاه ادراری را که منشا میکروبی دارد درمان می کند.  گریپ و گلو درد : تخم گشنیز نرم کوبیده را هر وعده چهار قاشق چای خوری در یک لیوان آب جوش دم کنید، ابتدا بخور داده، سپس یک یا دو استکان از آن را میل کنید، بهبود می یابید.

تخم گشنیز و سرماخوردگی , تخمه گشنیز , تخمه گشنیز , خواص تخمه گشنیز

بخور مخلوط قدری کاه و تخم گشنیز در آب، برای سرماخوردگی و ناراحتی های سینوسی و خروج ترشحات حاصل از آن خیلی سودمند است. برای این منظور دود ناشی از تخم گشنیز، به روش درست کردن اسپند را هم توصیه می کنند. آویشن و گل بنفشه را به طور مساوی در هم آمیخته و با مقدار مناسبی آب بجوشانید. بخارات ناشی از مواد در حال جوش مزبور را بخور داده و باقی مانده را بعد از صاف کردن بنوشید. قدری ریحان و پونه خشک را به میزان یکسان مخلوط کرده، داخل کاسه ای پر از آب ریخته و در حالت جوشان بر روی اجاق گاز، بخور دهید. (بهتر است از ریحان بنفش استفاده کنید). بخور بخارات حاصل از جوشیدن مخلوط مساوی پرِ سیاوشیان، آویشن و ریحان در آب هم برای رفع سرماخوردگی بسیار مفید است. البته جوشانده این مخلوط را نیز به شکل خوراکی می توان مصرف کرد.

خاصیت تخمه گشنیز

در مصارف خارجی پودر میوه یا روغن آن را در تهیه پماد تسکین دهنده درد بیماری های روماتیسمی و عضلانی  و مفصلی به کار می برند. در ترکیب برگ و دانه های گیاه، مواد معطری با خاصیت اشتها آوری وجود دارد که در تهیه انواع غذاهای گوشتی و لبنی مثل همبرگر و بیفتگ و پیتزا و ماست و پخت بعضی نان ها و شیرینی ها استفاده می شوند.

تخم گشنیز و سرماخوردگی

بیشتر بخوایند :

تخم گشنیز و چاقی

گشنیز

تخم گشنیز

آخرین بروز رسانی در : جمعه 25 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.