علت و درمان سرفه کودکان هنگام خواب و سرفه خشک کودکان موقع خواب

علت و درمان سرفه کودکان هنگام خواب و سرفه خشک کودکان موقع خواب

علت و درمان سرفه کودکان هنگام خواب و سرفه خشک کودکان موقع خواب علت و درمان سرفه کودکان هنگام خواب و سرفه خشک کودکان موقع خواب در سایت جسارت  سرفه کودکان هنگام …

اقداماتی برای تسکین آرتریت و آرتروز

اقداماتی برای تسکین آرتریت و آرتروز

اقداماتی برای تسکین آرتریت و آرتروز آرتریت و آرتروز,بيماري آرتریت و آرتروز,آرتریت و آرتروز در بارداري,علائم آرتریت و آرتروز,درمان آرتریت و آرتروز,درمان آرتریت و آرتروز با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان …

تشخیص و درمان و نشانه های بیماری سل استخوانی و شکمی چیست

تشخیص و درمان و نشانه های بیماری سل استخوانی و شکمی چیست

سل سل ,بیماری سل,درمان سل,انواع سل,علائم سل نهفته,درمان گیاهی سل,تشخیص سل,سل درمان,آیا بیماری سل واگیردار است,ایا بیماری سل کشنده است توضیحاتی در مورد سل سل یک بیماری عفونی شایع، و در بسیاری …

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی ,جراحی بینی گوشتی با لیزر,جراحی بینی گوشتی در اصفهان,جراحی بینی گوشتی بزرگ,جراحی بینی گوشتی طبیعی,جراحی بینی گوشتی با پوست ضخیم

جراحی بینی گوشتی , جراحی بینی گوشتی با لیزر , جراحی بینی گوشتی بزرگ , جراحی بینی گوشتی طبیعی

توضیحاتی در مورد جراحی بینی گوشتی

آیا شما هم شنیده اید که  جراحی بینی های گوشتی مشکل تر است؟♥ اگر به فکر عمل زیبایی بینی هستید و در این مورد تحقیق کرده یا از افراد عمل شده پرس و جو کرده باشید حتما اصطلاح بینی گوشتی و استخوانی به گوشتان خورده است. بسیاری از باور ها مانند اینکه جراحی بینی های گوشتی سخت تر است، این بینی ها بعد از عمل برگشت به حالت اول خواهند داشت، نتیجه عمل بینی به خوبی بینی های استخوانی نیست در بین مردم شایع است. در اینجا می خواهیم شما را با جراحی بینی بیشتر آشنا کنیم.در این مطلب از سایت جسارت در مورد آشنایی با جراحی بینی گوشتی بزرگ با پوست ضخیم صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

مشخصات بینی گوشتی

بینی های گوشتی برخلاف اسمشان دارای گوشت یا عضله زیادی نیستند بلکه مشخصات زیر را دارند: پوست ضخیم و چرب، مشخص بودن منافذ پوستی، پهن بودن ناحیه نوک بینی، زیاد بودن ضحامت پره های بینی، زیاد بودن پهنای قسمت تحتانی بینی، زیاد بودن ارتفاع پره های بینی از کنار، ضعیف بودن غضروف های بینی. در مجموع این مشخصات باعث می شود بینی پهن و بزرگ بوده و مشخصات زیبایی مانند خطوط موازی ناحیه پشتی بینی، خطوط زیبایی ناحیه پره بینی و شکل باریک و مشخص نوک بینی مشهود نباشد. در بسیاری از این افراد عرض پایه استخوانی بینی هم زیادتر از نرمال است. البته هر شخصی که نوک بینی پهن دارد در گروه گوشتی قرار ندارد. در برخی افراد پهنای زیاد نوک بینی ناشی از غضروف های پهن و محکم است و این افراد بر خلاف بینی های گوشتی پوست نازک دارند و نتیجه جراحی زیبایی بینی در آنها بسیار بهتر است.

هدف از جراحی بینی گوشتی

در بینی های گوشتی هدف اصلی باریکتر کردن نیمه تحتانی بینی تا حد امکان و شکل دهی مطلوب به ناحیه نوک و پره های بینی است. برای نیل به این هدف ساختار غضروفی بینی با استفاده از غضروف تیغه میانی بینی همان شخص تقویت می شود تا با اعمال فشار بر روی پوست ضخیم و چرب آن، بینی شکیل تر و باریک تر حاصل شود. در این بینی ها حتی الامکان از برداشتن زیاد غضروف و استخوان بینی پرهیز میشود و برداشتن آنها فقط در موارد وجود قوز بینی انجام خواهد شد. نازک کردن پوست ضخیم در این افراد به دلیل امکان بروز عوارض برگشت ناپذیر و آسیب ماندگار پوستی جز در موارد خاص و به مقدار ملایم انجام نمی شود.

جراحی بینی گوشتی و مراقبت بعد از عمل

چسب زدن بینی بعد از عمل بینی مدت یک یا دو ماه می تواند از ایجاد پوست ترمیمی در زیر پوست ضخیم جلو گیری و نتیجه دراز مدت بهتری را ایجاد نماید. در برخی بیماران از تزریق آمپول کورتون به صورت زیر جلدی در ناحیه بالای نوک بینی برای کم کردن ضخامت پوست بینی استفاده می شود این تزریق توسط جراح بینی انجام شده و ممکن است نیاز به تکرار داشته باشد. البته به دلیل اینکه امکان نازک شدن بیش از حد پوست به دنبال تزریق کورتون زیر جلدی وجود دارد باید تزریق محلول رقیق شده و به مقدار کم توسط جراح بینی ماهر انجام شود.

نتیجه جراحی بینی گوشتی

با استفاده از روش جراحی صحیح و تقویت کافی اسکلت غضروفی بینی در بسیاری از موارد می توان بهبود قابل توجهی در ظاهر افراد دارای بینی استخوانی یا گوشتی بوجود آورد. باریک شدن بینی از روبرو، رفع قوز بینی، برطرف کردن افتادگی نوک بینی و شکل دار شدن و باریکی نوک بینی در بسیاری موارد قابل دستیابی است. البته باید تاکید کنیم مسلما میزان باریک و شکیل شدن بینی های گوشتی به اندازه بینی های استخوانی نخواهد بود و صاحبان این بینی ها نباید انتظار بینی کوچک و فانتزی داشته باشند.

روش صحیح جراحی بینی گوشتی

مسلما اگر عمل بینی به روش صحیح و توسط بهترین جراح بینی گوشتی عمل شود هرگز به شکل قبلی خود بر نخواهد گشت و بهبود ظاهر آن دائمی خواهد بود. به دلیل زیاد بودن ضخامت پوستی تورم این بینی ها بعد از عمل بیشتر بوده و مدت بیشتری طول خواهد کشید و برای مشاهده نتیجه نهایی باید ۱/۵ تا ۲ سال صبر کرد.

برگشت پذیری بعد از جراحی بینی گوشتی

بسیاری از افراد هستند که از بینی گوشتی خود ناراضی و متقاضی انجام جراحی بینی هستند ولی با شنیدن جملاتی همچون برگشت پذیری بینی گوشتی ، نارضایتی افراد با بینی مشابه از جراحی منصرف شده اند. در جواب به این دوستان باید گفت که تمام عوارض ناشی از هر جراحی بینی به جراح بینی مرتبط و وابسته است . چنانچه جراح بینی فردی متخصص و متبحر باشد هیچگونه عوارضی ناشی از جراحی بینی رخ نخواهد داد.حتی انجام جراحی بینی گوشتی که عملی سخت تر از جراحی بینی های استخوانی است. می توان به این دوستان پیشنهاد کرد تا جهت انتخابی درست،بیمارانی که سالهای گذشته جراحی کرده اند را جهت انتخاب جراح بینی آنالیز ، تحقیق و بررسی کنند تا از آینده بینی خود و نداشتن مشکلات تنفسی ناشی از جراحی اطمینان حاصل کنند.

جراحی بینی گوشتی و ورم

بلافاصله پس از اتمام جراحی بینی ، ورم آن آغاز می گردد و دلیل اصلی آن آسیب وارده به بافت های بینی و اجتماع مایع درون بینی می باشد . این تورم با گذشت زمان از بین می رود . اما در روزهای اول پس از جراحی میزانش به بیشترین حد ممکن می رسد . اما با انجام برخی اقدامات می توانید به روند بهبودی این ورم کمک کنید . کمپرس سرد ، مهم ترین و ساده ترین روش برای کاهش ورم و کاهش درد پس از جراحی بینی می باشد . عدم استحمام با آب داغ : برخی بیماران تصور می کنند ، در صورتی که با آب داغ استحمام نمایند ، زخم هایشان زودتر خوب می شود ، در حالی که این کار منجر به تشدید ورم خواهد شد . مصرف نمک را کاهش دهید و به حداقل برسانید ، زیرا سدیم موجود در نمک التهاب را افزایش می دهد . بهتر است برای مدتی فعالیت هایتان را محدود نمایید و از انجام فعالیت های سنگین و ورزش های تهاجمی اجتناب نمایید . بالا نگه داشتن سر ، منجر به سرعت بخشیدن به روند بهبود گردش خون در صورت می شوید و با این کار می توانید به کاسته شدن ورم کنار بینی و چشم کمک کنید .

جراحی بینی گوشتی و علائم خطرناک

بعد از جراحی بینی در صورت مشاهده علائمی همچون موارد ذیل هر چه سریعتر با مطب و منشی تماس حاصل فرمایید. چنانچه خونریزی بینی در هفته اول به صورت خون آبه و مقدار کم باشد طبیعی است اما چنانچه خونریزی غیر خونابه ای و رنگ روشن باشد باید حتما به جراح بینی خود مراجعه کنید چنانچه دمای بدن شما تا 38 درجه باشد طبیعی است اما اگر متوجه تب شدید و دمای بالاتری داشتید حتما به منشی اطلاع رسانی کنید. اگر بعد از جراحی بینی حالت تهوع ، استفراغ و اسهال مکرر داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید اگر متوجه ضربان بالای قلب خود شدید یا تنفس سریع و غیر طبیعی داشتید با منشی مطب ارتباط و اطلاع رسانی کنید با استفاده از دو بالشت در کناره های سر میتوانید سر خود را به صورت مستقیم و رو به بالا نگه دارید تا هنگام خواب با چرخیدن سر ضربه ای به بینی شما وارد نشود. تا 3 الی 4 روز به توصیه جراح بینی از کمپرس یخ بر روی چشمان خود استفاده کنید به نحوی که آسیب و فشاری به بینی وارد نشود تا کبودی و تورم ناشی از جراحی بینی اطراف چشم ها برطرف گردد. یکی از مراقبت های بعد از عمل بینی در هنگام استحمام می باشد. توصیه میگردد قبل از انجام عمل جراحی استحمام کنید تا حداقل به مدت دو روز نیاز به حمام کردن نداشته باشید.چرا که بعد از جراحی گچ بر روی بینی شما قرار میگیرد و تا زمانی که جراح بینی به برداشت گچ اقدام نکند ، گچ بینی نباید خیس شود معمولا مدت 3 الی 7 روز بعد از جراحی زمان برداشتن گچ بینی میباشد که به صلاحدید جراح بینی متغیر است. جهت برداشتن گچ بینی ، دکتر بشارتی زاده به شما توصیه خواهند کرد که قبل از مراجعه به مطب حمام کرده تا گچ بینی خیس شود و راحت تر از بینی جدا گردد.به علاوه این عمل موجب خارش و حساسیت نیز در فرد می شود . توصیه می شود گچ بینی در هفته ی اول خیس نشود و برای شستن و پاک کردن صورت از پنبه یا دستمال استفاده شود .

جراحی بینی گوشتی و استخوانی

افرادی که دارای بینی گوشتی هستند بعد از عمل جراحی نیاز به یک تا دوماهه استفاده از چسب بینی دارند و ممکن است یک یا چند بار احتیاج به تزریق آمپول کورتون داشته باشند. دوره بهبود کامل تورم نیز در آنها طولانی تر از بینی های استخوانی است. غیر از موارد ذکر شده سختی و درگیری بیشتری از بینی های استخوانی ندارد و افرادی که توسط دکترامید ابراهیمی تحت عمل قرار می گیرند ظرف حداکثر یک هفته می توانند کارهای روزمره و شغل خود را از سر بگیرند.

جراحی بینی گوشتی آقایان

مایل به زیبایی هم در خانمها و هم در آقایان وجود دارد چه بسا که امروزه درصد تقاضای جراحی بینی در آقایان نیز به نسبت خانمها افزایش چشمگیری یافته است . ساختار بینی آقایان با بینی خانمها کاملا متفاوت است افراد تصوری که از بینی ایده ال یک آقا در جامعه ما دارند بینی متفاوت با بینی ظریف و یا عروسکی خانمهاست البته سلایق متفاوت است ولی تا حد امکان پیشنهاد یک جراح بینی جهت زیبا شدن چهره آقایان، بینی طبیعی و مردانه با رفع نواقص آن میباشد تا نسبت بینی با سایر اجزا چهره آقا هماهنگ و متناسب باشد و باعث جذابیت چهره فرد خواهد شد. از جمله مشخصه هایی که بر نتیجه جراحی بینی آقایان تاثیر میگذارد پوست بینی و غضروف بینی میباشد. چرا که آقایان پوست بینی کلفت تری دارند و استخوان و غضروف های محکمتری دارند چنانچه نوع بینی فرد ، بینی گوشتی باشد نیاز به تقویت غضروف دارد تا فرم و زیبایی بینی در دراز مدت حفظ شود و احتمال برگشت پذیری و افتادگی نوک بینی به حداقل برساند. در بینی آقایان معمولا انحراف و شکستگی بینی بر اثر ضربه و یا ورزش های سنگین بیشتر دیده میشود.که همراه با جراحی زیبایی بینی میتوان این نواقص از جمله انحراف و کجی بینی را رفع نمود. نمونه عکس after , before رو به رو که مشاهده میفرمایید یک نمونه بینی crocked یا بینی که در اثر ضربه یا مادرزادی هرم استخوانی آن کج بوده و تیغه میانی بینی انحراف دارد . همچنین نوک بینی در راستای خط وسط نیست و به یک سمت چرخیده است .

بعد از جراحی بینی گوشتی

بعد از جراحی بینی بعضی از تورم و حساسیت در داخل بینی شما وجود دارد، اما این طبیعی است. ممکن است علائم مانند عفونت شدید یا سینوس داشته باشید. این به دلیل تورم، خشکی خون، مخاط و پوسته پوسته شدن بینی شماست. برای کمک به بینی و سینوسها به حالت طبیعی، پزشک ممکن است از اسپری های بینی و اسپری های شور و روان کننده های آنتی بیوتیک توصیه کند. پس از جراحی، مراقبت از بینی و سینوس ها بسیار مهم است تا به درستی آنها را درمان کنید و از زخم جلوگیری کنید. در اغلب موارد، پزشک شما پانسمان موقت بینی را در داخل بینی قرار می دهد تا از عبور مجدد سینوس باز شود و مایع اضافی را در حالی که بافت خود را بهبود می بخشد، جذب کند. پانسمان می تواند سینوس های شما را سریعتر پس از عمل جراحی بهبود بخشد و به تدریج بدن شما ظرف چند هفته جذب می شود. در اینجا چند پیشنهاد برای مراقبت از بینی و سینوس ها پس از عمل وجود دارد: سر خود را بالا نگه دارید تا به کاهش خونریزی و تورم پس از عمل جراحی کمک کنید. اگر مواد بسته بندی را در بینی خود دارید، مطمئن شوید که آنها در جای خود قرار دارند. اگر بسته شدن بینی مسدود شود، از طریق دهان نفس بکشید. بسته بندی یا اسپلیت ها را بردارید . بعضی از خونریزی ها برای 2 تا 3 روز پس از عمل شما طبیعی است. اگر فکر می کنید خونریزی زیادی دارید، مطمئن شوید که با پزشک خود تماس بگیرید. حداقل یک هفته پس از جراحی بینی خود را تحت فشار قرار ندهید. انجام تمرینات سنگین، تنش و یا شدید انجام ندهید. این باعث افزایش احتمال خونریزی بینی می شود. اگر مجبور باشید عطسه کنید، سعی کنید آن را با دهان خود باز کنید. آسپرین را مصرف نکنید زیرا باعث لخته شدن خون و خونریزی را افزایش می دهد. بسته به جراحی شما، از شما خواسته می شود تا حدود 3 تا 7 روز پس از عمل شما برای بازدید بعدی مراجعه شود. در طی این بازدید، پزشک شما هر گونه بسته بندی (در صورت لزوم) را برداشته، اطمینان حاصل کنید که محل عمل جراحی بر طبق برنامه درمانی است و دستورالعمل های بیشتری در مورد مراقبت از بینی و سینوس ها به شما می دهد.

جراحی بینی گوشتی و تزریق کورتون

بعد از جراحی بینی گوشتی فرد نیازبه تزریق کورتون بعد ازعمل بینی دارد تا باعث کاهش ورم های نوک بینی ناشی از جراحی است رااز بین ببرد. کورتون برای کم کردن وازبین بردن برجستگی های بینی در قسمت بالای نوک بینی که ایجاد آن به دلیل ایجاد اسکار(جوشگاه وجای زخم) در فضای مرده پوست است رخ می دهد.اغلب این تزریق کورتون دربینی های گوشتی آقایان بعد از جراحی بینی گوشتی صورت می گیرد چون دارای پوستی ضخیم هستند و ورم آن نسبت به جراحی بینی های استخوانی بیشتر است. این تزریق به طور معمول یک بار و به تشخیص جراح بینی در مکان های خاصی از بینی می توان تا چهارمرتبه تکرارکرد. بعدازتزریق کورتون به مدت یک تا دو هفته نباید از چسب استفاده کنند. علت تزریق بینى ها با پوست ضخیم به آن علت است که این گونه بینى ها مستعد تولید بافت اضافه زیر پوست هستند . این بافت اضافه باعث متورم شدن نوک بینی و قسمت پشت بینی می شود و حالت زیبای پشت بینی رااز بین می برد.

بیشتر بخوانید : جراحی زیبایی بینی ♥ عوارض جراحی زیبایی بینی ♥ جراحی بینی استخوانی ♥ جراحی لثهجراحی پلاستیک

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.